Senaste nytt

Restips Valencia

Det finns många pampiga byggnader i art nouveau (eller jugendstil om vi ska använda svenska ;))
Huvudpostkontoret
Colon Market
Postkontoret
IMG_2604.JPG

...och Mercado de Colón (även på bild tidigare i tråden på dagtid)
IMG_2607.JPG

Verkar vara utmärkt alternativ till Barcelona att spendera några dagar inför kommande besök Tarragona.
Fråga,
Varför reser ni SAS via Alicante?
Såvitt jag kan se flyger både Lufthansa o h Swiss till Valencia VLC till rimlig kostnad.

Verkar vara utmärkt alternativ till Barcelona att spendera några dagar inför kommande besök Tarragona.
Fråga,
Varför reser ni SAS via Alicante?
Såvitt jag kan se flyger både Lufthansa o h Swiss till Valencia VLC till rimlig kostnad.

Jag flyger endast lufthansa och swiss när jag är påväg till Valencia. Det svider att veta att man passerar Valencia när man flyger till Alicante och att sedan behöva vänta några timmar på tåget. Men jag antar att det finns folk som inte vill mellanlanda i Frankfurt etc.

Planerar sommarens resa med en 14årig badfreak till barnbarn medan brorsan är på Gothia cup början av juli. Favoritstället är Torredembarra norr om Tarragona Tyvärr är våra alternativ där fullbokade till sommaren. Valencia lockar verkligen som alternativ till det turistförstörda Barcelona.
Så ni som känner till Valencia finns det något strandnära studio/lägenhetsboende i närheten av Valencia? Gärna i rimligt prisläge?
Fö. Finns det röda hopon/off bussar i Valencia? Hans största hatobjekt är när farföräldrarna tvingar honom på en sådan
Även andra lämpliga alternativ mottages tacksamt för kommande resor med barnbarnen. De älskar resa med oss Lounger, fasttrack priorityboarding ofta business/plus mm mot när de reser med sina TUIföräldrar. Ser detta som en del i deras fostran.

Klart det finns Hop on hop off i Valencia @ulagun ! På den punkten behöver du inte oroa dig.

Valencia är behändigt. Det är inte långt från stan till stranden. Kikade själv på boende i lägenhet vid/nära stranden. Problemet är att man måste veta ganska exakt var boendena ligger. Finns en del områden i närheten av stranden som ur turistsynpunkt är mindre trevliga. Jag tog en promenad från stranden mot stan och enklast kan man väl beskriva vissa kvarter jag gick igenom som stadens kvarter för "mindre bemedlade". Tror dessutom att ni får ut mer av resan om ni bor nära stan och gör er omaket att förflytta er till stranden.

Nej det finns ingen särskild anledning. Var jag som tipsade om att det går. Somliga föredrar direktflyg och då kan Alicante med SAS vara ett vettigt alternativ.

Att flyga med SAS till Alicante, sedan ta buss till järnvägsstation och vidare med tåg till Valencia
är ungefär lika "direkt" som att flyga med BA och byta från Heathrow till Gatwick ;)

Haha... humor. Jag vet att det är svårt att ta in, men det finns människor som skulle föredra en sån variant för att slippa mellanlanda. ;)

Toppen