Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

kexxcream

Medlem
Är på jakt efter 5000 baspoäng.

Vad är det billigaste och snabbaste (under samma dag eller max en övernattning) alternativet om man utgår från Malmö / Köpenhamn?

Datum är flexibelt. Är idag EBG.
 

squeezen

Medlem
Är på jakt efter 5000 baspoäng.

Vad är det billigaste och snabbaste (under samma dag eller max en övernattning) alternativet om man utgår från Malmö / Köpenhamn?

Datum är flexibelt. Är idag EBG.
Datum flexibelt från och till när? Hela 2019?
Antar du vill ha dem innan xx då ditt EB år stänger?
 

squeezen

Medlem
Testa tex från MMX till malaga via ARN och CPH.

Brukar kunna finnas i plus för 3-3.500kr. Ger 7498 med guldbonus. Har du guld idag?

Annars ett MC premium. Kostar 1495:- för 12 månader och ger 1000 statuspoäng per månad.

Om du har guld idag räcker en mellanlandning och då kan du nog komma ner till 2.500 till AGP från CPH via ARN
@kexxcream
 

kexxcream

Medlem
Jag har räknat in MC premium och Amex plus mina redan inbokade resor. Därutöver behöver jag 5K.

Ska kolla in Alicante och Malaga men det brukar oftast inte finnas retur samma dag utan att prislappen drar iväg.

Vad är bäst till USA - köpa plus eller satsa på go och hoppas på plusgrade?
 

aldrighemma

Medlem
Vet inte om det är billigast
Jag har räknat in MC premium och Amex plus mina redan inbokade resor. Därutöver behöver jag 5K.

Ska kolla in Alicante och Malaga men det brukar oftast inte finnas retur samma dag utan att prislappen drar iväg.

Vad är bäst till USA - köpa plus eller satsa på go och hoppas på plusgrade?
Du kan åka till Amsterdam i Plus över dagen för totalt 3083:-. Det ger 4500poäng + 25% = 5625. Tror inte du hittar USA billigare för tillfället.

upload_2019-2-3_14-20-6.png
 

samet

Medlem
Inte för att vara kritisk. Men på 6 månader kanske du kan hitta ett weekendresemål som du faktiskt vill besöka. Göra det till en minisemester och samtidigt få de 5k poängen du söker.

Förstod att du räknat ihop vad du kommer tjäna in och saknar 5k. Men på så lång tid, varför inte göra en riktig rese istället för MR?

Du kollar ju på destinationer i Spanien redan, en tidig semester i maj kanske innan sommarpriserna drar iväg. Eller en weekend i någon av huvudstäderna som är trevliga, London, Amsterdam, Budapest, Prag... ja utbudet är ju oändligt. Med så lång framförhållning kan du ju hitta bra priser.

Inga oplanerade jobbresor som kan dyka upp och fylla på med poäng?
 
Hej!
Jag behöver 28478 Baspoäng till diamant.. Senast 30 april.
Extrapoäng får jag in massa hela tiden via Amex.. men de där jädrans baspoängen..
Antalet flygningar är väldigt få så där kommer jag in upp till 90 (ligger på 11..)
Mastercard får jag 1000 poäng i månaden. Men räcker ju inte upp till 28k till April inte..

Är det kanske ej ens värt att komma upp på Diamant för mig. Alltså försöka jaga det nu med så här kort tid..

Jag har en resa till Tokyo bokad i Mars som borde ge lite baspoäng? Vart ser jag detta..
Samt en resa till USA i mars också.
 
Toppen