Senaste nytt

Scandic Friends-poäng och EuroBonus-poäng samtidigt?

Konto93

Medlem
Jag jobbar som receptionschef på ett Scandic och det som får reggas SAMTIDIGT som Scandic är: SJ, Finnar eller BRA. Väljer man Eurobonus får inget annat registreras och man har då inte rätt till sina Scandic förmåner.

Det kommer ibland kampanjer under 1-2 mån där Eurobonus får reggas samtidigt men det var 1 år sedan senast. Jag antar att det beror på lanseringen av ett nytt medlemsprogram i början av 2018.
 

011430121

Medlem
Jag jobbar som receptionschef på ett Scandic och det som får reggas SAMTIDIGT som Scandic är: SJ, Finnar eller BRA. Väljer man Eurobonus får inget annat registreras och man har då inte rätt till sina Scandic förmåner.

Det kommer ibland kampanjer under 1-2 mån där Eurobonus får reggas samtidigt men det var 1 år sedan senast. Jag antar att det beror på lanseringen av ett nytt medlemsprogram i början av 2018.
Man lär sig alltid något nytt här på BC!
Hur många SJ poäng ger en natt för 1500 kr?
Gäller även detta för hotell i Danmark, Norge och Tyskland?
 

Konto93

Medlem
Man lär sig alltid något nytt här på BC!
Hur många SJ poäng ger en natt för 1500 kr?
Gäller även detta för hotell i Danmark, Norge och Tyskland?

Det är ingen skillnad på vad vistelsen har för pris.
  • SJ: 300 poäng/natt
  • Finnair: 500 poäng/natt
  • BRA: 500 poäng/natt
  • SAS: 500 poäng/natt men går ej att kombinera med Scandic friends
Jag har bara jobbat i Sverige med Scandic men skulle med nästan 100% säkerhet säga att detta gäller över hela kedjan.
 

Hafermann

Medlem
Det är ingen skillnad på vad vistelsen har för pris.
  • SJ: 300 poäng/natt
  • Finnair: 500 poäng/natt
  • BRA: 500 poäng/natt
  • SAS: 500 poäng/natt men går ej att kombinera med Scandic friends
Jag har bara jobbat i Sverige med Scandic men skulle med nästan 100% säkerhet säga att detta gäller över hela kedjan.

Funkar det att efterregga poäng till SJ Prio i efterhand?
 

fleetheseen

Medlem
Nu har jag pratat i telefon med Scandic Friends kundservice. Det är precis som Jönsson skriver - man kan INTE få både Eurobonus och Scandic Friends poäng. Receptionisten vid incheckningen gav fel information (tyvärr!). Men men... det var kul så länge det varade :)
 

Jönsson

Medlem
Blandade nog ihop First hotels och Scandic i min första post. På First får man Eurobonus och First Member-poäng samtidigt. Scandic har bara, som Konto93 säger, haft den förmånen till och från. Även om jag är rätt säker på att det har hänt att jag har fått poäng på båda även när det inte har varit kampanj.
 

DrGold

Medlem
Halvt OT, men har man några förmåner på Scandic som EBG? Stod nåt tidigare i tråden om att man kan boka dubbelrum till priset för enkelrum. Men jag hittar inget om detta när jag kollar villkor för Scandic på SAS Eurobonussida. Ändrat?
 
Toppen