Senaste nytt

semi live: Förstaklass weekend i Shanghai

Glömde ju skriva det att transit i Singapore är ju riktigt smidigt. Dock ytterst besviken på business class silverkris lounge. Gold lounge för star alliance är ju värdelöst och då tänkte jag att de lägger krutet på ”sina egna” men det var ingen höjdare. Fanns förvisso piper champgne, men det började man få nog av redan.
Maten var väl 2.5/5 typ. Dessutom fick vi gå 5 varv eller nåt för att hitta sittplatser inom samma postnummer.

Hemma efter tåg och jobb så är man nu lagom mör. Vill tacka alla som följt och stöttat. Känns oerhört bra att till slut ha fått pappa till shanghai och kunna bocka av.

Vårt originalsyfte var ju ”ett minne för livet” och eftersom han bara testat SAS plus en gång från miami och nu fick åka:
CPH-FRA med LH i biz 320
FRA-PVG med LH i F, 747
2h på marken i shanghai
PVG-FRA med LH i C, 747
FRA-CPH med SK i plus (319, el 320 tror jag. Gammal utan wifi iaf)

CPH-PVG med SAS i C på 340
PVG-SIN med SQ i C på 380
SIN-CPH med SQ i C på 777

Så anser jag och brorsan att nog tusan ska det vara med honom så länge han lever.

Han flög därmed 747, 380, 777 och mest troligt 340 för första gången. Fick testa 3 produkter i business och en i first.

En till slutreflektion. Jag är inte fan av att behöva fråga efter örproppar. Varför ger SQ inget amenity kit?

Snipp snapp snut så var denna sagan slut. Slutet gott, allting gott

Tack för en bra rapport. Vad är ditt intryck av de tre produkterna i Business mellan LH, SQ och SK? Vem är bäst på mat, service, helhetsupplevelse?

Tack för en bra rapport. Vad är ditt intryck av de tre produkterna i Business mellan LH, SQ och SK? Vem är bäst på mat, service, helhetsupplevelse?
Skulle säga
service (tilltal, uppmärksamhet på tomma glas, tallrickar etc): SQ sen LH och sist SAS

Stol (att sitta, äta, skärm, entertainment):
SQ sen SAS och sist LH.

Stol (för att sova): SAS sen SQ och sist LH.

Mat/dryck kvalite: SQ, SAS, LH

Toppen