Senaste nytt

Extra lång immigration i San Francisco (SFO)

Finns ”returning ESTA” (maskiner) på MIA? :rolleyes:
Hela familjen ska dit snart och vi har giltiga ESTA sedan ifjol (resa till IAD). Samma pass för alla också. Finns det tid att tjäna på att nyttja maskinerna?

Hela familjen ska dit snart och vi har giltiga ESTA sedan ifjol (resa till IAD). Samma pass för alla också. Finns det tid att tjäna på att nyttja maskinerna?

Maskinerna finns i Miami och jag tror att numera så måste man använda maskinerna sedan beror det på om du får ett kryss eller inte hur fort det går att komma igenom efter det.

Man får inte välja om man vill använda maskiner eller ej. Det står skrikare som skickar in dig i rätt kö, beroende på dagsform och vilka grupper som för tillfället ska in i vilken fålla.

Landade i MIA i torsdag, 30 minuter efter flygplansdörren öppnades var vi ute vid taxikön.
En AF A380 och LH A340-600 hade landat precis före oss.
Jeg hadde samme erfaring på
MIA på onsdag. Med innsjekket bagasjen satt jeg i en Uber 40 minutt etter landing. Så smidig og enkelt. Første gang med ny ESTA, men gikk fint i automatene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde samme erfaring på
MIA på onsdag. Med innsjekket bagasjen satt jeg i en Uber 40 minutt etter landing. Så smidig og enkelt. Første gang med ny ESTA, men gikk fint i automatene.

Ursäkta ytterligare OT (såg att tråden handlade om SFO).
Är det Uber som rekommenderas för transport MIA-Miami Beach (eller ska man ta ”vanlig” taxi alt ngn shuttle-tjänst)? :rolleyes:
Vi är fyra vuxna med bagage.

UberXL er fint for 4 stk med bagasje. Jeg fikk Chevrolet Suburban og Cadillac Escalade. God plass til bagasje ;-)

Min erfarenhet av hur både CBP och TSA fungerat under shutdown har varit överraskande positiv - kom i till Miami i fredags (från Costa Rica) innan Trump gav med sig och förväntade mig stå i kö i ett par timmar men det tog kanske 10 minuter från plan till bagageband.

Min erfarenhet av hur både CBP och TSA fungerat under shutdown har varit överraskande positiv - kom i till Miami i fredags (från Costa Rica) innan Trump gav med sig och förväntade mig stå i kö i ett par timmar men det tog kanske 10 minuter från plan till bagageband.

Samma erfarenhet för mig flög från Miami i Lördags efter en kryssning så ganska mycket folk men security gick på mindre än 10 min så det blev extra tid i American Airlines Flagship lounge...

Toppen