Brandten
Medlem
Vilka datum och flyg då? Verkar väldigt bra i dessa poängnedskärningstider.Hittade en resa ToR till Hamburg som ger 5624 poäng och kostar 2792 kr. 0.50 kr per poäng.
Kommer det bättre på ”rean” tror du?
Vilka datum och flyg då? Verkar väldigt bra i dessa poängnedskärningstider.Hittade en resa ToR till Hamburg som ger 5624 poäng och kostar 2792 kr. 0.50 kr per poäng.
Kommer det bättre på ”rean” tror du?
Vilka datum och flyg då? Verkar väldigt bra i dessa poängnedskärningstider.
Om du letar kan du ofta hitta en plus som ger 3000p, plus 25% EBG, ex Got-Arn-Cph-Ham. 3000x2=6000 p för från 2700 och uppåt.Letar efter bästa MR just nu!
Hittar biljetter till Hamburg som ger 5 624 poäng (EBG +25%) och kostar 2 425 kr (=0,43 kr/poäng).
Någon som har hittat bättre?
Den där var intressant. Behöver själv lite poäng så kollade GOT-ARN-OSL-LHR t/r för 3500kr som ger 6x P-class dvs 7500 poäng som EBG.Om du letar kan du ofta hitta en plus som ger 3000p, plus 25% EBG, ex Got-Arn-Cph-Ham. 3000x2=6000 p för från 2700 och uppåt.
Det går normalt bra om det är vändande kärra, men risken med ALC är ju att de väljer att t ex flytta om planen till t ex CPH eller tar ett annat plan till ALC-ARN ifall ni blir sena ned. Sedan vet jag inte hur det ser ut på ALC om man tvingas gå landside eller bara kan vända vid gaten. Måste man landside så kan det ju ta en stund att komma igenom.Har hittat en resa till Alicante som ger 3750 poäng och kostar 1292 kr (0,34 kr/poäng). Men "bytet" tar 50 min och SAS skriver följande:
"Tid mellan ankomst och avresa måste vara minst en timme. Vänligen välj en annan avgång."
Går det att boka som två separata bokningar och hinna med bytet ändå?
Lördag 9 feb
09:55-13:55 ARN-ALC
14:45-18:40 ALC-ARN
Det går normalt bra om det är vändande kärra, men risken med ALC är ju att de väljer att t ex flytta om planen till t ex CPH eller tar ett annat plan till ALC-ARN ifall ni blir sena ned. Sedan vet jag inte hur det ser ut på ALC om man tvingas gå landside eller bara kan vända vid gaten. Måste man landside så kan det ju ta en stund att komma igenom.