Senaste nytt

VARNING! Långa köer för checkin på Arlanda för SAS

OT men är det bara jag som inte tycker Arlanda är så dålig? De flesta flygplatser jag besökt i USA tycker jag har varit sämre och sen har vi en del riktiga bottennapp i Europa. Tex så är inte TXL med på listan och den är riktigt hemsk. Det enda jag stör mig på med Arlanda är att Arlanda express är alldeles för dyrt och att köerna kan vara långa runt lov.
Bor man i Stockholm så är den säkert bättre än om man tvingas byta mellan inrikes och utrikes för då föredrar jag Köpenhamn alla dagar i veckan.

Till USA behöver man gå via manuella checkin för att få lite frågor. Det var enorma köer till vanliga bag drop också, finns ju inget bra sätt att leda in folk på rätt ställe när det är 2-3000 pers som trängs (uppskattad siffra).

Endast om man har check-in bagage. Annars fungerar maskinerna fint om man endast reser med handbagage. Man behöver bara scanna passet i automaterna. Det var så det fungerade för mig iallafall. Kanske för att jag hade en connection i cph?

Endast om man har check-in bagage. Annars fungerar maskinerna fint om man endast reser med handbagage. Man behöver bara scanna passet i automaterna. Det var så det fungerade för mig iallafall. Kanske för att jag hade en connection i cph?
Ja, checkin går bra i maskinerna, du måste ändå få frågorna om handbagage och det får du i gate innan du går på planet. Men ska bagage måste du gå via en bemannad disk för att droppa bagaget.

Ja vad är det som händer i business check-in på arlanda senaste tiden? Hade samma problem härom veckan med bortimot en timmes kö vilket gjorde att när jag till sist kom fram var det för sent. Borde ha skrivit en post här om detta. Fick dessvärre bli en senare avgång. Säljer SAS så otroligt många fler plus biljetter nu helt plötsligt eller vad är det frågan om?

Också i anslutning till julen? Isåfall skulle jag gissa att det kan vara så enkelt som att den stora mängden ebd+ebg+ebs som faktiskt ska it och resa med incheckat baggage och därmed skapar en kö som de normalt inte gjort på resor utan baggage.

Säkert julresande ja då många kanske tar långledigt en vecka eller två innan? Ändå inte upplevt sådana köer förr i business check-in med 4 agenter på plats!

Dessutom tar de med sig hela familjen nu också. Och alla är inte så vana (läs effektiva) med packning och annat, och är inte one step ahead så att säga.

Ja många barn var det trots skolplikt. Så trött på denna flygplats. Enda glädjen med Arlanda som jag ser det är vad som väntar och man påminns om varje gång efter säkerhetskontrollen. :)

7544FDD1-CC00-4392-BAAD-3F61DB035844.jpeg

Toppen