Senaste nytt

Göteborg-Miami i juli 2 veckor för 2 vuxna + 1 barn + 2 vuxna med Star Alliance i Business class

Maja

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Miami
  • När vill/behöver du resa ut? 29/6-11/12
  • När vill/behöver du komma hem? senast hemresa 25/7 (landar i Sverige 26/7)
  • Hur länge vill du vara borta? 14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vux + 1 barn samt 2 vuxna (två separata bokningar, men samma flighter)
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 13k / person
  • Vad är det viktigaste för dig? Få byten och undvika mellanlandning i USA
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Bakgrunden finns i min tråd SAS Plus vs. Lufthansa Business (Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Fick många bra tips och råd och övertalade resesällskapet om att det är bättre att flyga Business med Lufthansa än SAS.

Hittade en bra lösning med Swiss via Zurich på vägen dit och Lufthansa via Frankfurt på vägen hem. Har inväntat nya Amexkortet och bekräftelse från uthyraren i Florida och nu när det är dags att boka så kan jag ej finna några biljetter alls. Hade hittat priser på strax under 60.000kr för oss alla fem med utresa den 2 eller 3 juli. Dessa finns ej att uppbringa längre! :mad::eek:

Så nu sitter jag här och får inte till resan längre. Hittar inga biljetter alls via United.com och det är helt utsålt i alla Businessklasser plötsligt. Tillfälligt fel? Eller bara jag som sumpat allt för att jag väntade in "rätt" kreditkort? :oops:

Tyvärr när jag tittar på ZRH-MIA 4:e juli +/- 3 dagar så har United på Swisskärran enbart 4 platser nu i varje bokningsklass. Samma med FRA-MIA som flygs av Lufthansa har nu United bara P4 eller 4 platser.

Jag skulle göra såhär.
Boka först 3 platser via United.com t.ex. 3-17 juli. Kolla sen om Lufthansa eller United.com har två platser till efter du har bokat, eller om dom släpper ny inventory. Du kan boka av inom 24t så du har en plan i fall att det inte funkar.

Jag ser massor av platser FRA-MIA-FRA med Lufthansa men det är mycket married segments GOT-FRA-MIA som ställer till det, samt att av någon anledning så säljer nu United bara 4 platser i varje bokningsklass.

Du behöver verkligen ExpertFlyer för detta.

Klarar ni av 2 byten ut, men bara ett byte tillbaka, finns det 5xP med LH utresa tis- och torsdagar. Men till det priset är det alltid GOT-FRA-ZRH-MIA ut och röda ögon 0635 från GOT. En timme för byte i FRA på utresan, kanske du kan boka assistans för familjen för att göra det mindre slitsamt. Bara ett byte outbound blir annars dubbla priset, såvida du inte gör ett lappkast och väljer BA via LHR istället...

@Senator Insåg också att det var många married segment som strulade. Men chansade och körde en bokning först, men sket i Business på GOT-ZRH, och lyckades få till bokningen efter att Uniteds sida hade crashat 4 ggr för mig först. :cool:

Så allting gott i slutändan! :D

Skriver på önskelistan till tomten i år Expertflyermedlemskap för ett år samt en kurs i hur jag bäst söker där. ;)

@Vixit Tack för input! Har bokat assisant åt min mamma som ej kan gå långa sträckor och ej heller i trappor. Pappa brukar få åka med på köpet i egenskap av sällskap. Vi andra kan gå för egen maskin. Byta allians var inte aktuellt då jag behöver poängen för att behålla statusen nästa år.

@Budgetresenär typo av mig! Var 29/6-11/7 det skulle ha stått.

Tusen tack alla som engagerade sig! Gissar att det var Uniteds sida som levde sitt eget liv där i någon timme som gjorde att allting bara craschade och ej fanns några avgångar. Nu någon timme senare så har jag alla biljetter på två bokningar, dock i Ekonomi första sträckan, men Y kontra P-klass på Swiss verkar ge samma intjäning så skitsamma dessa första 2h isf.

Nu återstår bara seatingen som jag ej kunde göra via United.com när jag bokade. Kommer ej åt den via Swiss heller. Det ringer någon klocka att just på Swiss kan jag inte seata mig själv om jag inte är HON?!? Minns jag galet, eller hur tusan bär jag mig åt att fixa sittplatser så vi kan sitta tillsammans? classic.sas.se fungerar inte heller för mig. Får bara upp inloggning för bokning av bonusresa. o_O

@Budgetresenär Hade jag åkt själv hade jag absolut kunnat tänka mig något liknande, men när jag ska åka runt med mina föräldrar som är 73 respektive 80 år samt maken och dottern som båda inte tycker det är superskoj att flyga utan tycker det är lite lätt obehagligt så blir det ingen bra idé. Här gäller det att ta sig från punkt A till B på smidigare och enklaste sätt. Gillar dock din kreativa routing! :)

@Budgetresenär Hade jag åkt själv hade jag absolut kunnat tänka mig något liknande, men när jag ska åka runt med mina föräldrar som är 73 respektive 80 år samt maken och dottern som båda inte tycker det är superskoj att flyga utan tycker det är lite lätt obehagligt så blir det ingen bra idé. Här gäller det att ta sig från punkt A till B på smidigare och enklaste sätt. Gillar dock din kreativa routing! :)
Sorry, jag postade i fel tråd, har raderat inlägget och lagt det i rätt tråd.

Toppen