Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon från SAS Guld-lounge på Arlanda. På väg till Bogotá via First Class Terminal i Frankfurt.

502a1b31259c989c5df6d4420dc8f75f.jpg

Nu kan jag hälsa från Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt. Det var mycket som försiggick när jag kom dit (läs: tomt på personal och fullständigt lugn), så jag fick vänta en stund innan jag fick gå igenom säkerhetskontrollen.

68070d612f076094e9a9b372381b76da.jpg

Eftersom morgonen började 4:15 imorse blir det skönt att fräscha upp sig med ett avkopplande bad.

fbef7efc114f0f8d08dd49c3fbb64e5b.jpg

Hej från Aurora-loungen på Arlanda T2 (och ett försenat hej från Pontus-loungen på T5). Inleder snart ett dygnslångt TP run och får förhoppningsvis några timmars lugn och ro att jobba (till skillnad från vid min normala arbetsplats där det pågår renoveringar med tillhörande borrande i väggar osv). Det har börjat bra, fått ett par effektiva timmar mellan allehanda förlustelser, boardar om en stund AY810 till Helsingfors som utgör första benet på denna resa.

Hej igen, eller kanske moi/terve/hyvää päivää, denna gång från HEL och Finnair-loungen på Terminal 2. Som inbiten *A-resenär är det mitt första besök i denna lounge, det är större än jag väntade mig, rätt gott om sittplatser och hyfsat utbud - varm mat (typ curry) , snacks, varma och kalla drycker av såväl mjuk som hård valör, bl a Blossa-glögg. Resan fortsätter mot LIS om ett par timmar, tydligen samma flygplan men inte samma crew som tog mig från ARN.

Liten uppdatering från SAS Guld-loungen på Arlanda, enligt uppgift kommer kaviar åter finnas till äggen, fram tills dess att äggen försvinner vid 09.00, detta ska gälla från och med i morgon fredag 16/11. När jag frågade om det var svaret att jo de hade hört det var saknat... :)

Liten uppdatering från SAS Guld-loungen på Arlanda, enligt uppgift kommer kaviar åter finnas till äggen, fram tills dess att äggen försvinner vid 09.00, detta ska gälla från och med i morgon fredag 16/11. När jag frågade om det var svaret att jo de hade hört det var saknat... :)
Fantastiskt! Har en morgonflight om ett par veckor och vill inte vara utan kaviaren till äggen en gång till.

Det är första gång jag rapporterar från en hotelllounge. Anledningen till detta är att det är första gång jag upplever fritt flytande champagne (self service) i en hotelllounge. Jacquart Mosaique Brut är det som serveras i Westin Osaka. Och det är bara jag som konsumerar den, medan alla japaner här ska få sin obligatoriska Asahi Super Dry. Liver är bra just nu och riktigt bra middag väntar.
osaka.JPG

Överfullt i Turkish loungen på Washington Dulles idag. Enstaka lediga stolar i Lufthansa senator. Snöslask och allmänt otrevligt väder i Washington idag men det verkar inte haft stor påverkan på flyget.

Tyvärr lika knökfullt i business på sk926 hemåt idag så det blir nog att hålla till i de bakre regionerna.

2d9626bbb377541dedcee63e3830d177.jpg

Överfullt i Turkish loungen på Washington Dulles idag. Enstaka lediga stolar i Lufthansa senator. Snöslask och allmänt otrevligt väder i Washington idag men det verkar inte haft stor påverkan på flyget.

Tyvärr lika knökfullt i business på sk926 hemåt idag så det blir nog att hålla till i de bakre regionerna.

2d9626bbb377541dedcee63e3830d177.jpg
I'll be damned, det var någon som inte kom fram i tid trots allt. Då blir det framsäte!
07e2ee7386eabcdb32bf1fde9d89b1bd.jpg

こんにちは

God förmiddag från ANA Lounge, Haneda Domestic.

Strålande sol i Tokyo, 15 grader i skuggan. Inväntar NH555 mot Hakodate där helgen ska tillbringas. Hakodate ligger på den södra delen nordliga ön Hokkaido och är kanske ett okänt resmål för utländska turister.

Hoppas på lika fint väder där, om än lite kallare. Utsikten från Mount Hakodate ska vara på top tre över vackra utsikter i Japan. På samma listan finns även utsikten från Mount Insayama i Nagasaki. Där har jag varit och det är en oförglömlig upplevelse! Så mina förväntningar är högt ställda!

Ett besök i nationalparken i Onuma står också på dagordningen, likaså ett besök på morning market.

Kanpai!

8046972D-94AD-4E0A-B0BF-ABEC5AB1416C.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen