Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Jag uppfattar det som att jag kommer få betala 450x2!
Enligt mitt exempel till Tallinns kundtjänst med nuvarande bokning, bokat med "nya reglerna" där 450 kr i serviceavgift erlagts.
GOT-BRU-ORD
MIA-VIE-GOT

Jag kommer göra en ombokning nästa år för att lägga till TPA som slutdestination, alltså GOT-BRU-ORD-TPA. Det kommer kosta mig nya skatter +450 kr + 150 kr. De 450 kr som jag erlagt vid första tillfället får man inte tillbaka vid omberäkning.
Aha, det har väl hetat det inte är återbetalningsbart vid avbokning. På en ombokning borde ju rimligen alla avgifter betalas tillbaka pch sedan drar de 450:- på nytt ihop med andra ev nya/ändrade kostnader. Samt då tar ut 150:-.

Annars, om de inte betalas tillbaka ihop med resten och de samtidigt drar dem en gång till så blir det ju dubbla. Verkar isf konstigt. Att t.ex ändra något till LH first skulle innebära 450 extra per automatik då ju.

Jag kommer göra en ombokning nästa år för att lägga till TPA som slutdestination, alltså GOT-BRU-ORD-TPA. Det kommer kosta mig nya skatter(ca 50kr) +450 kr + 150 kr. De 450 kr som jag erlagt vid första tillfället får man inte tillbaka vid omberäkning.

Ah, är det så så är det ju riktigt illa...

Någon som testat boka om en gammal 2-4-1 resa efter att nya reglerna infördes?

Jag bokade MDE-BOG-FRA-GOT i business (I) dagen innan de nya reglerna infördes, och funderar ju lite på att köra en ändring till First (O) vart det lider. Någon som testat om gamla reglerna samt poängtabell gäller eller tar Tallinn då nya poängsumman + serviceavgift?

Jag bokade MDE-BOG-FRA-GOT i business (I) dagen innan de nya reglerna infördes, och funderar ju lite på att köra en ändring till First (O) vart det lider. Någon som testat om gamla reglerna samt poängtabell gäller eller tar Tallinn då nya poängsumman + serviceavgift?

Nytt gäller vid ändring.

Jag bokade om en resa idag som var bokad med de gamla reglerna. Fick betala service fee på 450kr per person men ingen ytterligare ombokningsavgift.

Edit: Plus nya poängtabellerna.

För att du ska vara relativt säker behöver du nog ta en natt på ARN. Annars är risken att de vill skicka bagaget hela vägen vilket är vad de borde göra.

Jag har gjort motsvarande fast till LLA istället och utan övernattning. Jag förstår inte vad problemet skulle vara med att endast tagga bagaget till ARN. Hoppar jag av i ARN skall ju inte bagaget följa med när inte jag som äger bagaget inte checkar in. Bagaget brukar ju lastas av om passageraren inte dyker upp.

Jag förstår inte heller varför man inte enkelt kan skippa ett leg i detta fall med en award eftersom priset är det samma. Det är ju skillnad om man köper en biljett som ibland kan vara billigare när man åker ytterligare ett leg, då förstår jag att det kan ställas krav på att man skall resa hela

Jag fick inte tillbaka service fee vid ändring så ändringen kostade mig 150 kr i service fee plus 450 kr i ny serviceavgift. Dock gjordes ändringen inom 24h från första utfärdandet så Tallin bad så hemskt mycket om ursäkt och kommer att kreditera ytterligare 450 kr.

Toppen