Senaste nytt

United Polaris Lounge i San Francisco öppnar 30:e april

Senator

Moderator
Vänner,

Äntligen har United öppnat den andra Polaris Loungen i sitt nätverk. Nu har SFO fått en ny lounge:
United Airlines Unveils United Polaris Lounge at San Francisco International Airport

För våra medlemmar som åker SAS till Köpenhamn i Business har nu en mycket bättre lounge att husera i.

Notera att Star Gold i ekonomi inte har access, och åker du United Polaris (Business eller First) och är i transit inrikes får du access. Däremot ger inte Business eller First med andra bolag, som sedan är i transit till United access
Club and lounge access | United Airlines

Detta följer trenden att produkten och inte status driver upplevelsen.

EDIT: Loungen öppnar på måndag den 30:e april. Den är mao inte öppen idag.
EDIT 2: jag har ändrar rubriken så det står 30:e här också

Last edited:
Har en San Francisco resa bokad först nästa år så det är långt till dess, får se om man kommer att passera tidigare än så så man kan testa.
Annars har ju San Francisco några andra bra alternativ i Singapores lounge (inte alltid öppen) samt Amex Centurion loungen som är grym.

Singapore har aldrig varit öppen när jag varit där och jag har inte Amex platinum. Detta blir med andra ord ett riktigt ordentligt lyft!

Newark kommer i början av juni. Det innebära att det är bättre att hänga i Terminal C innan man tar bussen airside till Terminal B om man kommer som transitpassagerare med United till Newark.

Jag vet inte om TSA tillåter ett boardingpass från Terminal B om man kommer landside. Jag har uppfattat att på O'Hare så går det inte.

Singapore har aldrig varit öppen när jag varit där och jag har inte Amex platinum. Detta blir med andra ord ett riktigt ordentligt lyft!
Singapore Loungen har jag för mig brukar öppna runt 16-tiden (kan eventuellt vara olika beroende på dag), man hinner med andra ord in och titta om mna ska vidare med SAS till Köpenhamn.

Har man tillgång till någon lounge som SAS Diamond och resande i economy med SAS?
Jadå, men inte polaris. Det finns väl fortfarande en vanlig United club kvar. Du har även tillgång till Evas lounge (den brukar jag använda) och som tidigare nämnt Singapore om den är öppen.

Sökt runt lite efter någon recension från denna lounge men inte hittat någon här på BC. Är det någon som testat den ännu och vet ifall man måste genom Security ifall man kommer till sfo inrikes med United och sedan flyger vidare med LH F från internationella terminalen och vill mellanlanda i polarisloungen?

Toppen