Senaste nytt

Business med Ethiopian airlines till Uganda via Addis Ababa

Tack för en trevlig rapport. Det verkar som Ethiopien börjar bli anständigare. Det verkar vara mera öppet med deras nya prisident, det är bara att hoppas han lyckas. Det ser ut att vara ett vackert land. Det Ethiopiska köket verkar dessutom vara på frammarsch av vad man sett på TV. Jag tror att flygplanet är en B737-800 men jag är inte hundra.

Tack för en trevlig rapport. Det verkar som Ethiopien börjar bli anständigare. Det verkar vara mera öppet med deras nya prisident, det är bara att hoppas han lyckas. Det ser ut att vara ett vackert land. Det Ethiopiska köket verkar dessutom vara på frammarsch av vad man sett på TV. Jag tror att flygplanet är en B737-800 men jag är inte hundra.

Lite off topic, men om du är i Uppsala så prova Messob. Traditionell Etiopisk/Eritreansk mat och svingott. Mums

On topic: Trevlig rapport, men blir lite sugen!

Väl framme i Addis så hade jag två timmar som spenderades i Platinum-loungen på ADD. Ingen höjdare till lounge, men på ADD får man skatta sig lycklig som får en sittplats. För resan mellan ADD och EBB var det återigen dags att gå längre bak i planet och åka economy.

Här är en bild på den relativt gamla Boeing 737-800 som flög oss till Entebbe:
Visa bifogad bild 80184 Visa bifogad bild 80185 Visa bifogad bild 80186
Hade lyckats få en lyxig nödutgångsplats med bra benutrymme!

Mitt flyg var dock inte lika slitet som detta plan som stod parkerat en bit bort o_O
Visa bifogad bild 80187

Väl framme i Uganda och Entebbe flygplats så såg jag detta FN flygplan och tänkte att någon på BC säkert kan berätta för mig vilken flygplanstyp detta är:
Visa bifogad bild 80188

Nu dags för en morgonkaffe och sedan följer lite bilder från Kampala!
Har du någon uppgift om när nya flygplatsen öppnar? Var i Ethiopien senast 2017...

Ser ut som ET-AQM eller ET-AQN (om det var sträckan EBB-ADD) Vilka datum flög du?

För övrigt riktigt intressant rapport från ovanligt resemål!
Tack! Jag flög den 21a september. Vet inte varför jag fick för mig att det skulle vara en Dreamliner för bilden är ju tagen på Entebbe flygplats :cool: Dreamlinern tog mig dock från Addis till Arlanda.

Toppen