Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Nu när SAS gått ner på dessa låga nivåer så är jag rädd att kommer hända också med kreditering från andra *A bolag till Eurobonus.

Har för mig att gränsen (för svenskar) till och med var 110.000 poäng .
Stämmer, jag hade TP på inrikes under ca. 14 år och då fick man guld direkt när man köpte kortet.
Under en period fick man inga poäng på inrikesresor i Sverige som kunde utnyttjas till något, bara poäng till statusintjärning
Norge hade något liknande, har väl förslag på att återinföra det.

Jag har aldrig flygit inrikes i Norge, och heller inte sagt något om det så vitt jag vet.
Men jag har ett minne av en period då inga poäng gavs för det...

Du nämnde att man inte fick poäng inrikes i Norge. Om du har flugit i Norge eller inte är väl egentligen oväsentligt.
Jag kommer inte ihåg mellan vilka år det var som man inte fick poäng på inrikes, men jag undrar om det inte var runt 2010 och några år fram och bak i tiden.

Men oavsett vilket, så var det varken så mycket bättre eller sämre i eco som du vill påskina.

Det jag tycker mig märka är att folk flyger oftare och medvetnare än förr, vilket skapar fler statusresenärer.

En fundering
Kan Bra Flyg med deras samarbete med Finnar vara ett alternativ?
Hade Malmö aviatios bonusprogram för evigheter sedan när Brarhens samarbetade med KLM.
Funkade rätt OK vad jag kommer ihåg

Tror inte marknaden här tål riktigt så höga priser faktiskt - har känslan av at Cathay har bättre underlag för sådana priser.

Man har ju sett vilka effekter det har gett. Tror inte vi kan kika på cathay affärsmodell då de inte föregår med ett gott exempel. Var väl endast 2 år sedan man pratade om hur bolaget ändå skulle gå i förlust ifall man fyllde alla säten. Jag tror SAS affärsmodell är bra mer lönsam, även fast man tycker att mycket bör förändras. Men deras rapporter avspeglar att de går i mycket god riktning. Man får väl se vad denna enorma reducering av poäng kommer ge för effekter i resultatrapporten. En säker sak är att det garanterat kommer bli färre EBG/EBD.

Du nämnde att man inte fick poäng inrikes i Norge. Om du har flugit i Norge eller inte är väl egentligen oväsentligt.
Jag kommer inte ihåg mellan vilka år det var som man inte fick poäng på inrikes, men jag undrar om det inte var runt 2010 och några år fram och bak i tiden.
Jag tror nog att du blandar ihop mig med @AABack2ARN ;)

Men oavsett vilket, så var det varken så mycket bättre eller sämre i eco som du vill påskina.
Jag fösöker inte påskina något annat än det jag direkt skriver, dvs att det egentligen inte var så stor skillnad med 100.000p för EBG eftersom man fick så många fler poäng per resa då.
För att gå tillbaka till topic så är det högst rimligt, som många skriver, att minska poängintjäningen på billiga biljetter. Det är väl bara lite väl drastisk nedskärning enligt mig, 25% intjäning hade däremot varit fullt rimligt.

Toppen