Senaste nytt

Hur undviker jag skrikande småbarn på flyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det underliga är att, eftersom det tydligen är så enkelt att köpa/chartra ett eget flygplan, så sällan är barnfamiljer som gör det.

Det underliga är att, eftersom det tydligen är så enkelt att köpa/chartra ett eget flygplan, så sällan är barnfamiljer som gör det.

I det här fallet är det ju inte barnfamiljerna som gnäller över att det finns andra typer av passagerare på planet.

Hade de varit en tråd som hette "Hur undviker jag människor utan barn på flyget" så hade jag rekommenderat barnfamiljen precis som sak som jag rekommenderar de som vill flyga på flyg utan barn. Flyg privatflyg..

• Gilla
Reactions: Gus
I det här fallet är det ju inte barnfamiljerna som gnäller över att det finns andra typer av passagerare på planet.

Hade de varit en tråd som hette "Hur undviker jag människor utan barn på flyget" så hade jag rekommenderat barnfamiljen precis som sak som jag rekommenderar de som vill flyga på flyg utan barn. Flyg privatflyg..

OK, bra svar, rätt i sak.

Det ändrar inte min irritation över människor som anser att deras rätt att resa med barn som inte klarar av att vara tysta/sitta stilla under en flygning*, övertrumfar alla andras rätt att resa i rimlig bekvämlighet.

Men som sagt, jag kan inte se att vi någonsin kommer vara överens om detta. Därför tror jag på tysta avdelningar som enda rimliga kompromisslösningen.

*) Alltså, inte alla barn. Vissa är perfekta medpassagerare, så klart.

Jag brukar försöka tänka i termer av att jag hade "otur" om man hamnar i C med ett skrikande barn. Det var ju inte riktigt det man hade hoppats på, men man kan ju inte gärna bli förbannad vare sig på barn eller föräldrar? Framförallt är det ju meningslöst att bli på dåligt humör. Det är liksom inte mycket att göra nånting åt, även om jag önskar ibland att det hade varit annorlunda när det inträffar.

Men som sagt, jag kan inte se att vi någonsin kommer vara överens om detta. Därför tror jag på tysta avdelningar som enda rimliga kompromisslösningen.

Det finns ingen som skulle bli gladare än mig över tysta avdelningar på flygen (dessa skulle gärna även ha konstant nedsläckt kabinbelysning och stängda fönsterluckor), men tyvärr tror jag inte att det är något vi kommer att få se.
Som redan har påpekats så funkar inte tysta avdelningar särskilt bra om det inte finns någon form av fysisk barriär mellan den avdelningen vilket skulle leda till att den tysta avdelningen blir en fast storlek, vilket i sin tur leder till en stor inflexibilitet i hur man kan tilldela säten, och framförallt hur man hanterar seating när planet är fullbokat - tänk dig situationen att två personer som verkligen vill prata med varandra seatas i den tysta avdelningen för att det är de enda platserna som finns kvar i planet.
Självklart hoppas även jag att inga skrikande barn seatas i min absoluta närhet, men det skulle störa mig oändligt mycket mer (antagligen det enda som skulle kunna få mig att gå full air rage mode) om det satt vuxna människor och pratade i den tysta avdelningen.

Precis. Jag tror att även @Anfield håller med om det.

Betalar jag 24000kr för en business biljett och hamnar med en familj samt deras skrikande barn så kräver jag pengarna tillbaka för lidandet som jag utsatts för. Kul att vakna stup i kvarten av en skrikande unge när man försöker sova. Tar bort hela konceptet om ”business”. Har man barn ska man uppfostra de rätt, det räcker med att man hör skrikande ungar på tunnelbanan medan föräldrarna stirrar på sina telefoner och skiter blanka fan i om barnet skriker. Nej du ska man ha ungar ska man ta hand om de och tänka på sin omgivning, klarar man inte av det så ska man helt enkelt inte föda några barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen