Senaste nytt

Fyra dagar i Chicago med mest mat (bara mat)

Bra matreserapport! Fick verkligen mersmak av Chicago när jag var där och ännu mer nu. Tyvärr hade jag inte tid att testa så mycket mat som jag velat. Får bli ett besök snart igen. :)

Stort tack @Per N , jag åker inom kort till Chicago så denna rapport var riktigt passande!
Du var aldrig förbi Lou Mitchell's för frukost?

Jag var där för frukost 9 juni (finns i min Chicago tråd).

Det är mer än två timmar kvar till lunch och jag sitter nästan och dregglar vid skrivbordet av alla härliga matbilder!

Tack för trevlig rapport, man blir allt lite hungrig! :)

Märkte ni av något av helgens skjutningar i staden? Det är ju visserligen mordhuvudstaden året runt, men minst 11 döda och 70 (!) skadade på en helg borde ju göra avtryck även i Chicago...
Oj, vi tittade inte på några nyheter så det missade vi. Kan inte säga att det var något i övrigt som märktes annat än gott om utryckningsfordon. Fast det är nog alltid så.

Tack vare tips på BC bokade vi fredag lunch på Topolobampo. Det var ett mycket bra tips. Vi körde Yucatan Menu med tillhörande vinpaket.

Kommer du ihåg vad Yucatan-menyn kostade till lunch? Svårt att läsa på bilden men ser ut att vara 4 rätter och tvåsiffrigt pris? (till skillnad från Yucatan till middag som har 7 rätter och kostar $140)
Jag har kollat på deras hemsida, men om man klickar på lunchmenyn så får man av någon anledning bara deras lunchdesserter, alternativt "Topolo in 60".

En annan fråga till er som är mer erfarna av att äta på denna typ av restauranger som bara har avsmakningsmenyer (när jag reser äter jag mer casual och billigare än många andra här...), hur bra är de vanligtvis på att hantera allergier/matrestriktioner?
Jag åker till Chicago tillsammans med en kompis i oktober och lunch här skulle kunna vara intressant, men hon är glutenintolerant. För en specifik restaurangen så är det givetvis bäst att kontakta dem i förväg/i samband med bordsbokning för att kolla vad som gäller hos just dem, men är mest nyfiken hur det vanligtvis hanteras - det är ju ofta väldigt intrikata maträtter som serveras på denna typ av lite finare restaurang och det kan ju inte alltid vara lätt att hantera specifika önskemål...

Yucatan menyn kostade 49 och vinpaketet 41. Jag upplevde att i princip alla restauranger frågade efter allergier men det kan förstås vara bra att kontakta restaurangen innan.

Toppen