Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Niclas.J

Medlem
Finns det något Hemköp i Stockholm som tar AMEX nu för tiden?

Hemköp Hornstull gjorde det häromdagen.

De billiga bensinstationerna tar enbart cash eller us debet fick jag lära mig i LA. Både av folk som bor där och egen erfarenhet. Inne på stationen kunde du inte betala för något med kort om det inte var debet.

Har samma erfarenhet, men endast vid ett tillfälle och detta var på vägen mellan LA och Vegas. Något som ställde till det ännu mer var att mitt debit-kort inte hade någon text som sa just DEBIT utskrivet, och kassören hävdade prompt att kortet minsann inte var debit på grund av att kortet hade "upphöjda" siffror.

Någon som vet om debit-kort i USA normalt sett endast har tryckta siffror likt våra Electron/Maestro-kort har?
 

agehall

Medlem
Någon som vet om debit-kort i USA normalt sett endast har tryckta siffror likt våra Electron/Maestro-kort har?
Vad jag vet så är det så. Det kan säkert finnas undantag, men rent praktiskt sett så kräver väl debit-kort online-transaktioner och därmed ska de inte ha präglade siffror eftersom det då går att köra offline med korten.

Oavsett, var sjutton har ni tankat??? Har aldrig haft problem med AmEx på mackar i USA och jag har kört rätt många mil i en hisklig massa delstater.
 
Toppen