Kimmen00 skrev:Var lite för het på gröten gällande denna bokning och hade gjort för lite research gällande hemresan.United visade en mängd tillgängligheter med 4 platser i C med Lufthansa både från:San Fransico-Munchen, San Fransico-Frankfurt, Houston-Frankfurt, Denver - Munchen och Denver - Frankfurt.Men fick minst sagt mkt olika svar från Tallin. En agent såg endast 4 platser i C mellan SFO-MUC men sen inga platser därifrån till arlanda.HUACA.Nästa agent såg inga platser i C alls på någon av flighterna..HUACA.Den agenten såg platser DEN-FRA som passar bra med befintlig FRA-ARN men han hävdade att jag inte kunde behålla mitt conncetion-leg FRA-ARN ty Lufthansa hade married segment så jag måste cancellera den flighten och stod jag med risken att inte ha några biljetter mellan FRA-ARN.HUACASista agenten (Maria, Mycket kompetent!) såg 4 platser SFO-MUC men väldigt sen connection från MUC-ARN och dessutom 4 platser IAH-FRA som passade samman med min befintliga FRA-ARN och jag behövde enligt henne inte boka om den.Så ny rutt hem blev:LAS-IAH med UA economyIAH-FRA, LH441 CFRA-ARN, i CTrots runt 3h i economy ner till Houston så var detta mycket bättre då vi slipper flyga AC Rouge halva natten och sen 11h i Toronto. Detta blir bättre för familjen.
Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Air Canada, United
Kabinklass: C och eco
Avreseort: Arlanda
Destination: Las Vegas
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 55000 (amex 2-4-1, två vouchers för 4 pers, totalt 220000 EB)
Skatter&avgifter (per person): 3516 sek
Antal resenärer: 4st
När (avresans tidpunkt): april 2019
Bokad:maj 2018
http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-muc-yyz-las-iah-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...