Agö
Medlem
En kortrecension:
Flög tidigare i veckan Köpenhamn-Örebro med förmiddagsavgången, 10:50 från CPH (LO8822). Biljetten bokades som SK codeshare. Det gick inte att checka in via sas.se eller via appen (trots att bokningen fanns där) så jag checkade in via lot.com. Av någon anledning glömde jag det utprintade boardingkortet och var därför tvungen att gå hela vägen bort till Terminal 2 på Kastrup för att hitta incheckningsdisken (funkade inte heller i automaterna).
Därefter gick jag tillbaka till Terminal 3 och igenom SAS Fasttrack (gick utmärkt som Eurobonus Diamond). Även loungetillgång fanns. Kärran stod dock uppställd på obehagliga A26, detta är gamla inrikesterminalen där man sällan flyger ifrån idag. I princip så långt bort man kan komma från SAS-loungerna.
Vi var för dagen nio passagerare på en Embraer 145 (1-2). Det var svenska och danska piloter och en flygvärdinna från Skottland. Flygningen hanterades nämligen av BMI Regional på uppdrag av LOT (och i slutändan flygplatsen/regionen). Ombord serverades kaffe/te och våffla utan kostnad. Trevlig och förhållandevis bekväm flygning (E145 är ju ganska trång). Vi landade på utsatt tid och man glömmer ibland bort hur smidigt det är att flyga till/från små regionala flygplatser när man är ute landside två minuter efter att man gått av planet.
Örebro flygplats är ju också festlig, stod fraktflyg en masse på plattan.
Jo, intjäningen till Eurobonus: 150 statuspoäng.
Kan helt klart rekommenderas!
Flög tidigare i veckan Köpenhamn-Örebro med förmiddagsavgången, 10:50 från CPH (LO8822). Biljetten bokades som SK codeshare. Det gick inte att checka in via sas.se eller via appen (trots att bokningen fanns där) så jag checkade in via lot.com. Av någon anledning glömde jag det utprintade boardingkortet och var därför tvungen att gå hela vägen bort till Terminal 2 på Kastrup för att hitta incheckningsdisken (funkade inte heller i automaterna).
Därefter gick jag tillbaka till Terminal 3 och igenom SAS Fasttrack (gick utmärkt som Eurobonus Diamond). Även loungetillgång fanns. Kärran stod dock uppställd på obehagliga A26, detta är gamla inrikesterminalen där man sällan flyger ifrån idag. I princip så långt bort man kan komma från SAS-loungerna.
Vi var för dagen nio passagerare på en Embraer 145 (1-2). Det var svenska och danska piloter och en flygvärdinna från Skottland. Flygningen hanterades nämligen av BMI Regional på uppdrag av LOT (och i slutändan flygplatsen/regionen). Ombord serverades kaffe/te och våffla utan kostnad. Trevlig och förhållandevis bekväm flygning (E145 är ju ganska trång). Vi landade på utsatt tid och man glömmer ibland bort hur smidigt det är att flyga till/från små regionala flygplatser när man är ute landside två minuter efter att man gått av planet.
Örebro flygplats är ju också festlig, stod fraktflyg en masse på plattan.
Jo, intjäningen till Eurobonus: 150 statuspoäng.
Kan helt klart rekommenderas!