Senaste nytt

Ta med egen dryck ombord för konsumtion?

palmen

Moderator
Hur ställer sig flygbolag till detta? Man kan ju köpa något bra på tax free eller som i mitt fall, öl från Mikkeller på Kastrup.

Det varierar flygbolag till flygbolag.
Charterflygbolag och LCC tenderar att säga att man inte får konsumera mat & drycker som man inte har köpt ombord.

Det er ikke lov å drikke medbrakt alkohol på noe europeisk selskap! Helt sikkert det samme på amerikanske og de fleste asiatiske. Noen tørrlagte selskap fra Midtøsten gir deg is og blandevann på First, men ellers får du drikke det du får/kjøper ombord.

Flög med SAS Go ARN-LAX och då sa dom att medhavd alkohol får inte konsumeras eftersom dom hade fullständiga rättigheter, så dom säger på SJ tåg med servering. Så där satt jag med små spritflaskor från tax free och fick "smyg" blanda groggarna på vägen :p

Har flygit ARN-PEK med CA I Eco flertalet ganger där det inte serveras mycket till fika. Har då snällt frågat om man får förse sig själv från medhaft vilket alltid godkänts. Har då även fått glas och isbit! :)

Det er ikke lov å drikke medbrakt alkohol på noe europeisk selskap! Helt sikkert det samme på amerikanske og de fleste asiatiske. Noen tørrlagte selskap fra Midtøsten gir deg is og blandevann på First, men ellers får du drikke det du får/kjøper ombord.
Helt fel. BA kommer gladeligen servera dig din medhavda dryck om du ber om det. Observera dock att det är personalen som måste servera dig, så du får ge dem flaskan/burken och sedan serverar de fig som om du beställt från vagnen.

Det høres veldig merkelig ut og det blir jo en snodig variant av servering. Uansett har da crew kontroll over serveringen. Når jeg hører medbrakt tenker jeg umiddelbart at man drikker av sin egen flaske uten «oppsyn» av crew... Det er ikke noe besetningen ønsker da det er med på å øke faren betraktelig for unruly pax samt overstadig beruselse.... for ikke å snakke om at de skandinaviske selskapene har en skjenkebevilling som må følges...

Last edited:
Det blir jo en merkelig variant av servering. Uansett har da crew kontroll over serveringen. Når jeg hører medbrakt tenker jeg umiddelbart at man drikker av sin egen flaske uten «oppsyn» av crew... Det er ikke noe besetningen ønsker da det er med på å øke faren betraktelig for unruly pax samt overstadig beruselse.... for ikke å snakke om at de skandinaviske selskapene har en skjenkebevilling som må følges...

Exakt, det är därför man ger flaskan till crew och ber dem sköta serveringen så blir alla nöjda.

Toppen