BusinessClass.se Loungen 2018

Krakow Business longen väntar på LH 1623 ordningen återställd 1D

Trevlig lounge, kallskuret, sallader, Pepsi Max, starksprit, vin, kaffebröd (fikabröd i form av chips, jordnötter och choklad)

9657a0fe-edd0-4163-aa28-58a4e9fd894e-jpeg.77354

Hej från SAS Gold ARN T5. Ska åka till Berlin via München med Lufthansa.

Det slog mig att jag inte varit här sedan första halvan av maj. Enda utresan från ARN i juni var från en annan terminal.

Hej från Iberia Madrid T4S. Mycket trevligare lounge än vad jag hade väntat mig, stort, rymligt och fördeömligt folktomt.

Lite sent men Guten Abend från LH Senator MUC i höjd med G24, där jag stannade för ett kortare depåstopp. Passande nog ska jag vidare mot TXL från ovan nämnd gate.

Äntligen har Zürich Senator A öppnats. Jag hade tid för bara en snabb tour idag. Visst, det ser trevligt ut, men extremt trångt. Det var svårt att hitta plats. Hela lounge-komplexet har re-designats, business-lounge och Senator-lounge har bytt plats. Matutbudet har förbättrats tydligt, idag lagade kockarna hamburgare (hann inte testa)

img_1593-jpg.77371

.

Hälsningat från SilverKris First Lounge Sydney, trevlig utsikt och en grymt god omelette, flyger med Thai. Tack till BC som tipsade om att man var välkommen in här .

Uruselt wi-fi så inga bilder denna gång.

ANA Lounge, Osaka Itami.

Regnoväder delux i Osaka med omnejd, tåg inställda och EXTREMT lång kö till flygbussen mot Osaka Kansai pga. att tåglinje kan trafikera bron till flygplatsen. Troligen en del som kommet att missa sina flyg.

Vi reser från Osaka Itami (i princip bara inrikes) och det var ingen kö till den flygbussen från centrala Osaka.

Inväntar NH24 mot Tokyo Haneda för två dagar i Tokyo innan avresa mot Seoul och därefter Asiana First Class till Frankfurt.

5c94e197-731b-4887-a6b2-7fea6b277b82-jpeg.77382

Sas Gold, OSL. På väg till Petersburg via FRA. Har gjort nåt som man talar tyst om på detta forum (bokat code share!).

5d40dec2-38bf-45ef-8cef-16eea4d5191e-jpeg.77410

Maple leaf lounge i b-piren på Frankfurts flygplats. Väntar på LH 1436 till LED. Tänkte hinna prova Lufthansas motsvarighet om jag hinner. Märkligt att det är billigare att flyga till Petersburg via Frankfurt än direkt Stockholm (mer Eurobonuspoäng blir det också!)

Hej från GuldLoungen i CPH, pastasnäckor i pesto och "karry" soppa, lite senare bär det i väg till USA...

Back