Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Hej,

Har helt plötsligt poäng över så vi i maj blev tvungna att ställa in en business class till hong kong med SAS pga sjukdom.

Har 155k poäng(samt amex voucher) och vill åka någonstans i världen i första klass. Vi är två personer och går på semester den fredagen den 29e och ska vara tillbaka till den 22 juli.

Resan kan vara mellan 10-14 dagar.
Har ni förslag på vilka destinationer jag ska söka efter? Villa första klass flygningar är mest spännande? Om vi inte hittar första, vilka business class är prisvärda?(SAS har inga biljetter enl award search beta sidan)

Med vänlig hälsning,
Niclas

Last edited:
Hittar inget i F med önskad längd, men vill ni resa för resans skull så Lufthansa till Seoul 4 eller 5/7 och tillbaka med Asiana 7-10/7. Har inte kollat anslutningar från Frankfurt.

Sas har även CPH-BOS i business 29/6-8/7

Edit: Missade att Asien inte ryms i budget.

Er budgets räcket till Nordamerika, så om någon destination där är ok skulle jag satsa på det. USAs östkust brukar finnas god tillgänglighet samt även till Mexico City.

Er budgets räcket till Nordamerika, så om någon destination där är ok skulle jag satsa på det. USAs östkust brukar finnas god tillgänglighet samt även till Mexico City.

Kan tillägga att förutom fördelen med en lång flygning så är Mexico City en väldigt trevlig destination! Det som kan vara lite besvärligt är om man inte talar någon spanska alls, det hjälper verkligen att kunna det om man inte bara ska hålla sig på 100% turistområden, utöver att det uppskattas av befolkningen. Det är en rejält stor stad med mycket sevärdheter och olika unika stadsdelar, sen får man inte heller missa Teotihuacan-pyramiderna norr om byn, men tips om CDMX finns det gott om på forumet!

Brukar LH släppa platser i F även över julhelgen, eller spärrar de likt andra? Funderar på att invänta bokning av vinterresa om de gör det. Jag har inte så hårda krav på resmål så länge det är hyfsat varmt.

Lufthansa spärrar inte men däremot så tar vissa flygningar julledigt 24-25 december så det kan vara lite svårare de dagarna.

Topp. Just de dagarna tänkte jag ägna på marken. Blir lite spännande att se om det går att få till ngt.
Ligg på låset och ha väskan packad. Släpps ända fram till dagen innan avresa men då får du isåfall boka enkel ifall ingen återrresa finns

Brukar LH släppa platser i F även över julhelgen, eller spärrar de likt andra? Funderar på att invänta bokning av vinterresa om de gör det. Jag har inte så hårda krav på resmål så länge det är hyfsat varmt.

Lufthansa spärrar inte men däremot så tar vissa flygningar julledigt 24-25 december så det kan vara lite svårare de dagarna.

Topp. Just de dagarna tänkte jag ägna på marken. Blir lite spännande att se om det går att få till ngt.

Ligg på låset och ha väskan packad. Släpps ända fram till dagen innan avresa men då får du isåfall boka enkel ifall ingen återrresa finns

Utmaningen blir nog inte att hitta long-haul, men hitta connections till FRA/MUC som i min erfarenhet är väldigt fulla. Min empiriska studie säger att bonusplatser den 26-29 december är svårt, men enklare 25, samt 30-31 december. Hem är det rätt svårt före den 7:e januari, för att inte säga nästan omöjligt. Enstaka platser ok, men hitta 2+ kan vara utmanande.

Det kan finnas massor av platser i First om man tittar på inventory i ExpertFlyer men det är så många som är ute och flyger. Därmed är avgångar totalt överfulla och en del får OpUps :)

Toppen