Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Kan det vara så att du börjar din resa från Colombia till Panama City sedan passerar du Colombia igen innan du fortsätter till Köpenhamn?

Enligt agenten var anledningen just att det var 2 byten. Enligt honom protesterade systemet även på hemresan som var CPH-FRA-GIG-PTY-CTG.

Enligt agenten var anledningen just att det var 2 byten. Enligt honom protesterade systemet även på hemresan som var CPH-FRA-GIG-PTY-CTG.
De tillämpas säkert max 1 byte i zon utanför Europa. Detta är ju lite oroväckande faktiskt, i telefon har de sagt att i sin startzon får man ha två byten, dvs börjar resan i Europa får du ha två stopp där både ut och hem men bara 1 stopp i annan zon.

De tillämpas säkert max 1 byte i zon utanför Europa. Detta är ju lite oroväckande faktiskt, i telefon har de sagt att i sin startzon får man ha två byten, dvs börjar resan i Europa får du ha två stopp där både ut och hem men bara 1 stopp i annan zon.
Det är alldeles riktigt! När jag bokade min resa för en vecka sedan startade jag i PVG med destination MLE. Agenten sa att MLE är Asien och förklarade att det är alltid ett byte i en alla zoner förutom Europa. Där tillåter man två byten.

Allt verkar stramas åt, men är det så att det är helstopp på att boka Oceanien via Nordamerikazonen? Är det bara Sydostasien eller Östra Asien som gäller för resor dit?

Hur är det nu? Får man boka en resa till Nordamerika via Sydamerika? Jag tänker mig ARN-LHR-BOG-PTY//HAV-VIE-ARN.

Kan berätta att jag precis försökte få till 2 byten i avresezonen men blev nekad; "system says no". (CTG-PTY-BOG-FRA-CPH). Detta var SAS vanliga kundtjänst utan 2-4-1. Hoppas att Tallinn är snällare på Måndag...

För att återkoppla till det här... Jag ringde Tallinn idag. Dom var faktiskt generösare än SAS supporten. Jag fick igenom: CTG-MDE-BOG-FRA-CPH. Ett extra byte i PTY som jag försökte med igår hade också gått bra, men där fanns nu bara tillgänglighet i ekonomi. Men det satt ganska långt inne, för agenten var tvungen att att sätta mig på hold och rådfråga någon supervisor.

För att återkoppla till det här... Jag ringde Tallinn idag. Dom var faktiskt generösare än SAS supporten. Jag fick igenom: CTG-MDE-BOG-FRA-CPH. Ett extra byte i PTY som jag försökte med igår hade också gått bra, men där fanns nu bara tillgänglighet i ekonomi. Men det satt ganska långt inne, för agenten var tvungen att att sätta mig på hold och rådfråga någon supervisor.
Ligger Panama inte i Nordamerika zonen?
I så fall är det kanske inte så konstigt att de sa nej till då din ursprungliga plan var Sydamerika-Nordamerika-Sydamerika-Europa-Europa.

Ligger Panama inte i Nordamerika zonen?
I så fall är det kanske inte så konstigt att de sa nej till då din ursprungliga plan var Sydamerika-Nordamerika-Sydamerika-Europa-Europa.

Ja, det gör det. Men igår sade agenten på SAS vanliga support uttryckligen att anledningen till att routingen blev nekad var att det var 2 byten i "avresezonen". Jag håller med om att det låter ologiskt med tanke på precis vad du säger - det är ju tekniskt sett olika zoner och borde snarare blivit nekat på grund av det.

Toppen