Vi kan ha olika uppfattningar om detta, men jag är för pre-clearance. Jag förflyttar hellre problemet till att stå i kö på Arlanda istället för att stå i kö på någon flygplats i USA efter 9 timmars flygning när man är trött och vill lämna flygplatsen så snabbt som möjligt.
Slumpmässigt skulle jag säga, landar ett par plan ifrån ett land som kräver visum tar det tid.Håller helt med. Och köer vid ankomst i USA för svenskar med esta tycker jag inte är något jätte problem på de flesta ställen nuförtiden - det har blivit mycket mindre dåligt.
Slumpmässigt skulle jag säga, landar ett par plan ifrån ett land som kräver visum tar det tid.
Jag har inte använt apparaterna, alltid blivit hänvisad till vanliga kö, men det är kanske bättre, vad vet jag.Men de hamnar ju inte vid ESTA-automaterna / ESTA-kön?
Om det skulle bli pre clearance på Arlanda så kommer de garanterat byta terminal. Hela poängen med det är ju att man ankommer på inrikes terminalen (på samma sätt som flygen från Kanada tex)Jag har inte använt apparaterna, alltid blivit hänvisad till vanliga kö, men det är kanske bättre, vad vet jag.
Kanada flygen ankommer till A när jag tänker efter? Kanske ett alternativ.
Inget av alternativen lär hända oavsett tror jag.
Hur vet du det?, hoppas kan man ju.Om det skulle bli pre clearance på Arlanda så kommer de garanterat byta terminal. Hela poängen med det är ju att man ankommer på inrikes terminalen (på samma sätt som flygen från Kanada tex)
Vilken terminal det blir kan jag inte säga något om. Men B har så vitt jag vet inget inrikes. Och USA är kinkigare på att blanda inrikes och utrikes ankomst än Arlanda.Hur vet du det?, hoppas kan man ju.
Visst det vore hela vinsten att slippa säkerhetskontrollen, största fördelen, annars kan det vara tycker jag.
C är väl uteslutet gissar jag.
Ingen vet men det borde bli så med preclearance. Flyg från Shannon t ex hamnar på inrikes eftersom de redan är clearade, det är ju liksom hela vitsen med pre clearance, så att man lätt kan byta till inrikes anslutning i US utan tull och säkerhetskontroll.Hur vet du det?, hoppas kan man ju.
Visst det vore hela vinsten att slippa säkerhetskontrollen, största fördelen, annars kan det vara tycker jag.
C är väl uteslutet gissar jag.