Senaste nytt

Kan detta stämma, angående BA780/1

PE sätet är ju så mycket bättre än vanliga CE sätet så det är helt rätt att sälja som Club även dom. Så brukar man göra.

PE sätet är ju så mycket bättre än vanliga CE sätet så det är helt rätt att sälja som Club även dom. Så brukar man göra.
Håller med till 100%

Jag tänkte mest som varning för de på forumet här som ville prova gamla club world sätena och inte lyckas säkra en sådan pga status eller att alla är tagna redan.
Så kolla på expertflyer eller kvs innan man trycker på knappen för köp är mitt tips :)

Rad 1-3 alltså blockade för endast guld? Endast rad 4 för "icke statushållare"? eller är rad 4 för silver och PE för icke statushållare?
Hoppas det är bara 1-3 som är det så dom inte kommer sen och säger:
Tyvärr, vi har en person här bak på rad 10 (PE) som är Guld, därför tar han din plats på rad 4 och du får hoppa bak...

Last edited:
Tack för tipset.. Bokad med sambon 23-25 november. Hon fyller år den 24 så en present till henne som jag blir glad av...
Utresan på fredag var endast rad 1-4 valbar inte PE. På hemresan 25 så var både CW och PE valbara. Har guld kort så jag kan inte säga vad som var blockerat tyvärr.

Last edited:
Rad 1-3 alltså blockade för endast guld? Endast rad 4 för "icke statushållare"? eller är rad 4 för silver och PE för icke statushållare?
Hoppas det är bara 1-3 som är det så dom inte kommer sen och säger:
Tyvärr, vi har en person här bak på rad 10 (PE) som är Guld, därför tar han din plats på rad 4 och du får hoppa bak...
Verkar som Rad 1-3 på vissa flighter. Rad 4 är nog free for all. (nåja om du inte har Silver så full fare business eller betala några kronor)

Tack för tipset.. Bokad med sambon 23-25 oktober. Hon fyller år 24 så en present till henne som jag blir glad av...
Utresan på fredag var endast rad 1-4 valbar inte PE. På hemresan 25 så var både CW och PE valbara. Har guld kort så jag kan inte säga vad som var blockerat tyvärr.
Antar att du menar November. Där kan jag se att rad 1-3 är blockat. Så verkar oneklingen vara för Emerald only.

Nej, endast rad 1 är blockad för gold. Ni ska kunna reservera alla andra säten som Silver eller genom betalning.
Visar den annat är något skumt eller redan reserverade.

Bokad på 16 November och 19 November nu i alla fall, kikar på andra datum..

Edit: Satan vad BA är dyra när det gäller till att boka sittplats, över 200 SEK! .. det är ju FR-klass.

Edit: Satan vad BA är dyra när det gäller till att boka sittplats, över 200 SEK! .. det är ju FR-klass.

Sant kan kännas lite sniket när man lagt ut pengar för business. Men helt ärligt så gillar jag det ändå. Skönt för alla som är guld att de kan boka ett bra säte fast de köper biljetten samma vecka, vilket jag tror många affärsresenärer gör.

Sant kan kännas lite sniket när man lagt ut pengar för business. Men helt ärligt så gillar jag det ändå. Skönt för alla som är guld att de kan boka ett bra säte fast de köper biljetten samma vecka, vilket jag tror många affärsresenärer gör.

Sant, men dom kan väl ha en rad (sista?) som är gratis.. för de som bokar långt i förväg.

"A paid seat request cannot be guaranteed as it may need to be
changed for operational, safety or security reasons, even after
boarding the aircraft. "

Innebär det att man kan bli kastad bakåt om det kommer en "guld" och säger att han vill ha platsen? eller är det bara vid planbyte osv?
Om planbyte sker.. och flighten körs av tex A319 istället, kan jag få "refund" då? Känns ju lite ovärt att ha betalat för platser om det nu inte kommer vara en 767 som körs..
Å andra sidan var det inget större belopp men ändå.

Toppen