Senaste nytt

Amex Platinum ger fast track på Arlanda T5 och T2

Inga planer på T4? Flyger ofta inrikes och då blir det inte alltid med SAS.
Varför skulle de ha T4?
Det blir ju endast en kostnad för dem utan att de kan promota loungen. Jag har en känsla av att Pontus och Amex på något sätt delar på kostnaden för fast track från Swedavia, det finns absolut noll incitament för någon sådan kostnadsdelning på T4 när det inte finns någon lounge där.

Hmm.. ja, men är det ju ingen NY fasttrack. Numera är det ju redan så mycket folk i Fasttracken att det ibland går fortare i vanliga.
Jag tror de åsyftar att den är ny för AmEx-medlemmar, inte att det blir en ny fasttrack på ARN. Och jag håller med om att det är på tok för mycket folk i den vanliga fasttracken redan nu.

OT. I mailet står det också är att sammarbetet med Connoisseur avslutas från 31/7. Undra om det blir en enhancement på den fronten?
Uppfattar det som de kommer bara säga upp resturangbokningen och ha kvar nattklubbsdelen.

Under förmåner. Förtur till restauranger & nattklubbar

”Tack vare vårt samarbete med CONNOISSEUR kan vi erbjuda dig förtur till ett brett nattklubbsprogram. Kontakta CONNOISSEUR så gör de sitt yttersta för att hjälpa dig med din bokning.

- Boka gästlista/drinkbord online här

- Ring på 08-668 97 00 (kl.10.00–20.00)

- Skicka ett mail till nattklubb@cclub.se med önskad nattklubb, datum och antal personer”

De hade ju varit schysst med en fast track som går direkt in i Pontus, för visst har restaurangen fönster ut mot incheckningsdiskarna?

Hiss upp, eller liknande. Det skulle bli en mini VIP entré.

Men ska man vara realistisk så tror jag också att det blir "vanliga" fast tracken.

• Gilla
Reactions: M.K
Toppen