Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Det man även skulle kunna pröva är ju;
Ta med 10 vänner, besök en thai/china restaurang som serverar buffe, käka som grisar, ta med varsin Ica-påse, fyll upp dessa med käk, repetera varje dag.
-Hur länge behåller dom priset för buffen?
-Hur länge till kommer dom sälja buffe?

Det, tyvärr, SAS måste göra är att skriva ut begränsningar i hur många enheter öl, vin, sprit, polarrullar, chockladbollar etc som ingår,tyvärr även måste dom skriva ut tydligt "Får ej tas med utanför flyplanet" då det som sagt finns människor som totalt misshandlar, utnyttjar och förstör hela systemet.

Precis!
Man kommer in första gången, blir utslängd när man börja skyffla ner mat i Ica-påsen.
Sånt står SAS personal ut med, varje dag, varje flight, årets alla dagar.
Vi skulle nog inte klaga på restaurangen, men SAS klagas det på.

Jag menar absolut inte, och hoppas innerligt inte, att de pax jag nämnt i mitt inlägg ovan är medlemmar här på forumet. Det går dock ut över oss vanliga pax som kanske önskar en polarrulle, en Coca-Cola och en Marabou choklad och ett glas ( kanske till och med en flaska? :) ) vatten vilket är en helt normal beställning på en 1h flight.

-Hur länge släpper dom in er?
-Hur långt flyger ni när de kastar ut er?

Last edited:
Det man även skulle kunna pröva är ju;
Ta med 10 vänner, besök en thai/china restaurang som serverar buffe, käka som grisar, ta med varsin Ica-påse, fyll upp dessa med käk, repetera varje dag.
-Hur länge behåller dom priset för buffen?
-Hur länge till kommer dom sälja buffe?

Det, tyvärr, SAS måste göra är att skriva ut begränsningar i hur många enheter öl, vin, sprit, polarrullar, chockladbollar etc som ingår,tyvärr även måste dom skriva ut tydligt "Får ej tas med utanför flyplanet" då det som sagt finns människor som totalt misshandlar, utnyttjar och förstör hela systemet.

Fast om din lokala kinakrog kan sälja en buffé till Köpenhamn för 2000 kr så tror jag inte att de bryr sig om icakassen...

Fast om din lokala kinakrog kan sälja en buffé till Köpenhamn för 2000 kr så tror jag inte att de bryr sig om icakassen...
Visst haltar liknelsen något, men poängen är att det SAS serverar ska nog ses som avsett för konsumption ombord och inget annat. Det sägs inte explicit vad jag vet, men det känns som att det är ganska uppenbart att det är vad de tänkt sig.

Det jag menar är att detta knappast kan vara ett stort problem. Det är såpass få som beter sig som idioter att det skulle kosta mer att komma tillrätta med problemet än att ignorera det.

Vad gäller alkoholservering har ju personalen ett ansvar idag att inte överservera. Då håller det inte att slänga ut en massa flaskor vin ändå.

Med det sagt, jag gör 5-10 legs i plus inom Skandinavien per månad och känner inte alls igen beteendet att folk skulle ta in stora mängder alkohol och fylla väskan. De där chokladbitarna däremot verkar följa med planet typ hälften av gångerna, men jag har nog aldrig sett någon ta två.

Jag tycker det är relativt vanligt att man ser saker smusslas undan.

Tyvärr är det nog så att problemet inte behöver vara stort för att det ska slås ned på - framförallt inte av crews som tar lite egna initiativ. Och även utan det så räcker det ju med att fel person hos SAS blir uppmärkssammad på att det händer så blir det regeländringar.

Det jag menar är att detta knappast kan vara ett stort problem. Det är såpass få som beter sig som idioter att det skulle kosta mer att komma tillrätta med problemet än att ignorera det.

Vad gäller alkoholservering har ju personalen ett ansvar idag att inte överservera. Då håller det inte att slänga ut en massa flaskor vin ändå.

Med det sagt, jag gör 5-10 legs i plus inom Skandinavien per månad och känner inte alls igen beteendet att folk skulle ta in stora mängder alkohol och fylla väskan. De där chokladbitarna däremot verkar följa med planet typ hälften av gångerna, men jag har nog aldrig sett någon ta två.
Enig. Jag känner inte igen problemformuleringen överhuvudtaget. Och då händer det ändå att jag tar med en flaska vatten från flyget.

Toppen