Senaste nytt

Blockerar Storstockholms lokaltrafik kreditkort med bonus?

doc

Medlem
Vänner!

När jag idag skulle fylla på ett SL Access-kort i en automat och betala med mitt BA-visakort fick jag felmeddelandet ”Inga bonuskort” i displayen till kortterminalen, varvid köpet avbröts. Jag provade därefter SAS AmEx och fick samma felmeddelande. Jag beslutade mig till slut, för att inte gå minste om lite ynka Avios, för att fylla på kortet online istället. Då var det inga problem med BA Visa-kortet. Har någon fler upplevt samma sak i automaterna?

Fyller alltid på i pressbyrån/7eleven. Där är det inga problem. I en vanlig automat har jag inte testat sedan februari vill jag minnas och då funkade det.

Fast förra veckan är inte igår... Det som är intressant är rapporter från folk som tankar på från och med igår...

Skönt att höra att ingen annan upplevt detta. Det kanske var något tillfälligt fel på automaten. Fanns tyvärr bara en automat att testa på.

Men uppenbarligen fanns funktionaliteten att skriva "inga bonuskort" inbyggd i terminalen... Borde ju finnas där av någon anledning :(

• Gilla
Reactions: Gus
Men uppenbarligen fanns funktionaliteten att skriva "inga bonuskort" inbyggd i terminalen... Borde ju finnas där av någon anledning :(
Jo, jag funderade ju på det också. Den funktionen kan ju finnas till för om man i terminalen först drar ett lojalitetskort utan betalfunktion typ H&M Club eller något liknande.

Toppen