Jag har British Airways Gold och SAS Diamond, ombord på flyget (SAS) får jag ut mer av mitt EBD, på flygplatsen får jag ut mer av British Airways Gold (lounger). Som boende i Sverige så är allt runt omkring (kreditkort mm) bättre hos SAS Eurobonus enligt mig.
Når det gjelder SAS Diamant mot BA Gull så er Gull mye bedre etter min mening. I Star Alliance er jo Diamant kortet egentlig bare et gullkort. *A gullkort gir ikke tilgang til Første Klasse lounger, det gjør BA gull. I tillegg kan man med BA gull åpne opp reward seter ved å betale dobbel Avios. Det er vel ikke noen mulighet for dette på SAS.Hva er objektivt best av BA GGL og SK pandion?
Videre hva er best av BA gold og SK diamond.
Uten å ta hensyn til at man flyr innenriks Sverige/Norge etc, men sett ift generelle perks.
Noen som faktisk har begge statuser og vil vurdere?
British Airways gull åpne opp reward seter ved å betale dobbel Avios. Det er vel ikke noen mulighet for dette på SAS.
Ok, det var jeg ikke klar over, det er en god deal også En annen ting med BA er jo at det er lett å få tak i reward seter. Jeg pleier alltid å kjøpe Premium Economy til USA og så ringer jeg rett etter jeg har bestilt og oppgraderer til business med Avios. BA har vel 7-8 fly hver dag mellom LHR og JFK med ca 400 business setet så det er god tilgjengelighetInte exakt, men man kan köpa revenuesäten för poäng med 25% rabatt som Diamond. På en tur i Business t o r ARN-LAX så kostar den då ca 190000p istället för 100000p som ren award. Dessutom får man baspoäng när man reser då eftersom det är en revenuebiljett.