Senaste nytt

Är Thai så bra som "alla" säger?

Tycker ändå inte att det är speciellt stökigt även med många glada semesterfirare på Thais flygningar till och från Stockholm. Sen kan ett enkelt "please" och "thank you" ibland göra underverk för servicen då "manners is everything" i Thailand :)

Som svensk kanske man inte tycker det är så farligt men det betyder inte att thailändsk kabinbesättning håller med. Det var över femton år sen jag först hörde talas om att Thais personal tyckte det var jobbigt med en del av resenärerna på flygen till och från Skandinavien. Inget har egentligen förändrats.

Med tanke på att man inte får sälja alkohol under vissa tider av dagen i Thailand, kan thailändare ha en helt annan syn på dem som är "lite glada".

Man kan ju fråga sig varför kabinpersonalen skyr att jobba på dessa linjer? Sverige är ju i övrigt ansett som ett trevligt land med trevliga människor!

Visserligen är det ju lite tillspetsat om tatuerade Jonny med linne och flip-flops, och självklart är det ju inte en full 777-300ER med såna (Det finns nog en och annan Sonny och Tony också :p)

Mvh
/NotRyan

Själv anser jag att thaiflygen oavsett klass är relativt lugna om man jämför med andra bolag som tex qatar där hela skolsklasser eller festargäng ofta belägrar kabinen i eco.

Iaf från CPH är ofta direktflygen rätt mycket dyrare än qatar (som dessutom har ständiga kampanjer).

Servicen jag fått till bangkok på Thai har definitivt varit lika bra som en SAS service på longhaul. Oftast betydligt bättre.

Jag känner mig åtminstone alltid som en kund på thai, vilket är mer än jag kan säga om SAS där jag ofta känt mig som börda.

Jag likställer även servicen med SQ (eco bara att jämföra), LH, SAS (som förr flög till BKK), Qatar etc.

Jo.
Skillnaden är att jag vet att det är så - det är ingen fördom.
Nästa gång du är där så kan du ju fråga de thailändska kvinnorna om deras ärliga syn på det hela dvs alkohol vs thai män.
Sedan skrev jag inlägget med en viss raljerande ironi för att liksom vara på samma nivå som vissa :)

Måste tyvärr konstatera att den här tråden lite spårat ur !!
- Lite magstarkt att dra alla Thai män över en kam när det gäller alkohol ! Är mycket i Thailand och ser att den yngre generationen har en mer sund inställning (min uppfattning).
- Mina erfarenheter av Thai (+ 10 flyg i business) är lite över medel jämförbart med andra bolag (I business).
- Om man tycker ett bolag är dåligt i över 10 år kanske man skulle ha funderat på att byta till annat bolag.
Vore kul om vi kunde hålla en mer trevlig (mindre raljerande ton) mot varandra samt att visa för andra kulturer/religioner.

Jo.
Skillnaden är att jag vet att det är så - det är ingen fördom.
Nästa gång du är där så kan du ju fråga de thailändska kvinnorna om deras ärliga syn på det hela dvs alkohol vs thai män.
Sedan skrev jag inlägget med en viss raljerande ironi för att liksom vara på samma nivå som vissa :)
Skillnaden tror jag snarare är att du har fördomar mot ett helt folk, medan den som uttryckte sig om tatuerade Jonny hade vissa fördomar mot unga män som får i sig för mycket i samband med flygningen mot semestern i Thailand. Kanske du bara reagerade för att du råkar vara tatuerad samt gillar linne och flip-flopps? ;)

Toppen