Senaste nytt

Hong Kong Live-rapport

FE734726-E998-4CA1-B016-67144AF8F889.jpeg
 
Okej, om man ska försöka sig på en summering/betygsättning av LH-F A380

Det hårda
- Sjukt tyst kabin, otroligt skönt. 777:an i BA-F är nog det närmaste jag kommit annars
- Stor storlek ger smidig färd. Knappt så turbulens störde nånting under färd. Sitta i nosen på 747:an tycker jag blir rätt guppig ofta
- Storleken på skärmarna är verkligen i minsta laget. Både BA-F och Swiss-F har större. Varför inte sätta in något större, LH?
- Stolen är skön, lagom mjuk för min smak. Avskärmningen är okej om man sitter på ett singelsäte, annars är det rätt dåligt med privacy. BA-F är betydligt bättre här

Det mjuka
- Personalen var "stressat effektiv", de ville väl att PAX:en skulle sova asap. Men även på morgonen var det stressat och virrigt. Fick aldrig en proaktiv fråga om jag ville ha något, trots att jag hade frukostmenyn i knät t ex. Fick pinga eller vinka om det var något (jag veeet, I-landsproblem). Men hade förväntat mig mer, särskilt om jag betalt pengarna för resan

Mat och vin
- Slarvigt och sådär faktiskt. Ruttna jordgubbar till frukost. Finessen och det sista saknades. Troligen pga stressläget? Här har mina BA-F upplevelser varit i helt andra dimensioner

Markservice
- Fin lounge, supertrevlig personal på MUC. I HKG var det någon i staff som hämtat ut min väska och väntade vid bagageutlämningen. Toppen!

Nu väntar två dagar arbete, en ledig lördag och sen en *hoppla* ombokad flight till LH-F A340 natten mot söndag, whoop whoop!
 

Tockstew

Medlem
Hmm, hoppas din polare får det kul i Phuket. Det är nämligen den flighten som du visar....HKT=Phuket HKG=Hong Kong:) men det är nog nåt vajsing med siten eftersom flygningen ser rätt ut!
 
Toppen