Senaste nytt

SAS siktar på att öppna en ny linje till Tokyo Haneda i 2020

Dr. Miles

Expert
Rickard Gustafson svarade på intervju av japansk resebranchtidning, TravelVision i 2018-APR-24 och sa att SAS siktar på att flytta Köpenhamn-Tokyo Narita linjen till Köpenhamn-Tokyo Haneda, sedan öppna Stockholm-Tokyo Narita.
Han säger att Stockholm-Tokyo Narita ska (enligt plan) bli daglig flight under sommaren och färre avgångar under vintern.

TravelVision skrev:
スカンジナビアCEO、羽田枠獲得の際は「成田から新路線」
2018年4月24日(火)

 来日中のSASグループCEOのリカード・グスタフソン氏は4月24日、本誌の単独取材に応え、2020年までに予定されている羽田の国際線発着枠拡大において、スカンジナビア航空(SK)が発着枠を獲得できた際には、週7便で運航中の成田/コペンハーゲン線をそのまま羽田/コペンハーゲン線に移行し、新たに成田/ストックホルム線を開設する計画を明らかにした。同路線は夏ダイヤはデイリーで、冬ダイヤについては夏ダイヤよりも少ない便数で運航する考え。「近年の双方向の旅行者増」を受けて、成田線を維持しながら羽田線も運航したいという。
スカンジナビアCEO、羽田枠獲得の際は「成田から新路線」 | 旅行業界 最新情報 トラベルビジョン


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ping till @Dag Klingstedt
 

Travler

Medlem
Hur kommer det sig att sas plannerar/funderar på att dela upp sig på två flygplatser i Tokyo? Känns som mycket strul, admin och extra kostnader för ingen stor fördel!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Det är väl någon regel som säger att man inte får slot på Haneda om mm inte flyger på Narita också, har jag för mig.
 

Lauda 777

Medlem
Det skulle inte vara en helt dålig lanseringslinje för a350 nästa år! Antingen Haneda från Kastrup eller Narita från Arlanda.
 

Carl

Medlem
Man måste nog slinga ARN-NRT med någon /några andra rutter. Frågan är vilka det kan tänkas bli...
 
Toppen