Senaste nytt

Lounge i Las Palmas (LPA)

ulagun

Medlem
Flög TAP LPA LiS igår.
Såg fram emot besök på den trevliga loungen och terrassen ut mot plattan
Visade sig att den upphört vara Star A Lounge. Numera endast Priority Card mfl. Enligt listan vid ingången fanns inga flygbolag. Förra året inga problem komma in med Bryssel Airlines.
Fö TAP boardingcard info om fast track, Lounge och premium boarding
Som sagt ingen Lounge fasttrack endast för barnfamiljer och handikappade premium boarding när det var buss ut till plattan.
Inte många rätt där inte
Avsevärt bättre i LIS där de numera har en trevlig Lounge och bra separat fasttrack
 

ulagun

Medlem
Har den någonsin varit en Star alliance-lounge? Det är väl en tredjepartslounge som vissa flygbolag hade avtal med?
Helt rätt.
Men om jag fattade tjejen i receptionen rätt som påstod "no airlines since almost one year" samt listan på berättigade tillgång till loungen på skylten utanför så fanns inga flygbolag med, vilket även bekräftades gällande nekat inträde med TAP trots tillgång till lounge stod på boardingkortet.
SAS policyn rörande 3.e part lounger verkar ha smittat av sig :(
 

ulagun

Medlem
StarAlliance.com hänvisar fortfarande till Sala Galdos för TAP och Brussels, vilket alltså inte stämmer?
Måste vara gamla uppgifter för som sagt inga problem med Brussels för ett år sedan, men förra veckan klart nekande med TAP.
Kan anledningen vara att passagerarna på de fåtal reguljärbolag som trafikerar LPA är uteslutande semesterfirare i economy. (På TAP flighten verkade det vara 2 pers i business.) Alltså ingen anledning att bekosta loungeavgifter för det fåtal som reser i business och/eller med guldkort
 
Måste vara gamla uppgifter för som sagt inga problem med Brussels för ett år sedan, men förra veckan klart nekande med TAP.
Kan anledningen vara att passagerarna på de fåtal reguljärbolag som trafikerar LPA är uteslutande semesterfirare i economy. (På TAP flighten verkade det vara 2 pers i business.) Alltså ingen anledning att bekosta loungeavgifter för det fåtal som reser i business och/eller med guldkort
Fast å andra sidan blir det ju inte så kostsamt om det bara är ett fåtal resenärer som nyttjar faciliteterna tänker jag, förutsatt att de skriver avtalen där de får betala per besök som är brukligt.
 

Olle A

Medlem
20180103_122816.jpg


Så här såg det ut på terrassen den 3/1 i år. Tillträde med Priority Pass.
 

Canadien

Medlem
Jag mailade dem, och dessa flygbolags businessresenärer ska släppas in;

Dear Canadien,


I am glad to tell you that we do have agreements with some airlines, so passengers flying with a business class ticket with some of the following airlines have free access to the VIP Lounge Galdós:


·Air Europa

·Iberia

·British Airways

·Finnair

·Brussels Airlines

·Lufthansa

·TAP Portugal

·Vueling (excellence class)

·Binter (Bussines class flying to Dakar or FlexiMás class to any other destination)



Kind regards,


Daniel A.

VIP Lounge Galdós

Gran Canaria Airport
 

ulagun

Medlem
Många Tack för att du tagit dig tid att kolla upp detta.
Vore kanske en fördel om denne Daniel A även informerade loungepersonalen om vad som gäller.Samt göra tillägg med dessa flygbolag på skylten utanför.
Lär dröja nästan ett år innan jag är åter LPA. Tar kopia så jag har "svart på vitt" vad som gäller.
I och för sig inte något av mina större problem, men irriterande behöva betala 9 euro i onödan för en GT på O´Learys mitt emot.
 

Senator

Moderator
Jag tror att vi kommer se mer av detta. Nämligen att det ingår i produkten men inte om man har status och åker i ekonomiklass. Gäller både egna lounger samt tredjepartslounger. Finns redan några nya exempel på detta: United Polaris och nya Air Canada loungen i Toronto.
 
Toppen