Daniel Larsson
Medlem
Fast om man är allergisk? Eller hund rädd ?
Precis, iallafall på Lax-Arn. Hur det är på Arn-Lax vet jag inte.
Förstår öht varför folk ska släpa med sig hundar på flygplan? Är dom flygrädda, be läkaren om xanax eller liknande och ta en GT...
Jag skulle aldrig ta med mig hunden på flyget. Tror inte den skulle uppskatta det alls... Får hunden panik och blir rädd blir ju flygresan ännu värre för den personen som har med sig hunden.
Tja, de kanske tror att det är mindre stressfullt för hunden i kabinen än i bagageutrymmet? Och anledningen är ju sällan att just ha hunden på planet, utan att frakta den till destinationen dit den besöker eller flyttar, precis som de flesta mänskliga passagerare.
Ja, ägaren berättade detta för mig. Mycket lätt att skaffa, bara att betala och så fick hon sitt “Emotional support letter”Var denna hund "emotional support"?
Att vara flygrädd räcker nog inte. Du ska ha ett intellektuellt, psykiatriskt eller fysiskt handikapp. Personer med ett ESP i sina små gucciväskor har med andra ord sannolikt intellektuella eller psykiatriska handikapp. Om de nu inte har köpt sig sina intyg.Har aldrig fattat det där med emotional. Ringer man sas och säger "Hej jag är flygrädd, måste ha med min hund på resan"?
Ja, ägaren berättade detta för mig. Mycket lätt att skaffa, bara att betala och så fick hon sitt “Emotional support letter”
Inte alls - personerna är troligen bara mentalt handikappade.Jag har heller aldrig sett så många dyra bilar med handikapptillstånd som under mina USA-resor. Antagligen är alla tillstånd ”köpta”, för annars förstår jag inte riktigt varför de kör sedanmodeller och inte SUV/minibuss.![]()
Tja, de kanske tror att det är mindre stressfullt för hunden i kabinen än i bagageutrymmet? Och anledningen är ju sällan att just ha hunden på planet, utan att frakta den till destinationen dit den besöker eller flyttar, precis som de flesta mänskliga passagerare.
Det är jag helt med på, skulle aldrig någonsin låta hunden vara i bagageutrymmet om jag skulle få för mig att flytta utomlands![]()