Senaste nytt

Sista upplagan av BusinessClass 2.0 bagagetaggar

palmen

Moderator
Alla som skickat adress har nu fått ett kuvert ordnat, ska bara klistra igen allt och lägga i en brevlåda.
Om posten sköter sitt jobb så bör ni ha taggar innan slutet på veckan.

Kul att så många vill ha lite taggar och ett stort tack till alla generösa donationer.
Jag har inte "orkat" svara på alla PM som kommit in, men om ni inte fått taggar inom 10 dagar kan ni höra av er så skickar jag på nytt.
 

palmen

Moderator
Är det någon som har en tagg och har en "brevvåg" eller liknande som kan se vad en tagg väger?
De borde inte väga direkt mycket kan jag tycka men frågan är ju om man kan få ner mer än 2 i samma kuvert med tanke på vikten.
 

kungcarl

Medlem
Är det någon som har en tagg och har en "brevvåg" eller liknande som kan se vad en tagg väger?
De borde inte väga direkt mycket kan jag tycka men frågan är ju om man kan få ner mer än 2 i samma kuvert med tanke på vikten.
Om du inte får något svar kan du alltid ta med den till tex en mataffär och väga den. Då får du exakt vikt på ett enkelt sätt :)
 

Berglund

Medlem
Är det någon som har en tagg och har en "brevvåg" eller liknande som kan se vad en tagg väger?
De borde inte väga direkt mycket kan jag tycka men frågan är ju om man kan få ner mer än 2 i samma kuvert med tanke på vikten.
Självklart har man en brevvåg hemma och taggar!

En tagg, inklusive den tillhörande nyckelringen, väger knappt 4 gram,
vid en tag visade vågen 3 gram,
vid två taggar visade vågen 7 gram,
vid tre taggar visade vågen 11 gram,
vid fyra taggar visade vågen 14 gram,
vid fem taggar visade vågen 18 gram.

Med tanke på att man numera kan posta ett enkelt inrikesbrev upp till 50 gram med endast ett frimärke, kan du lugnt stoppa ned ganska många taggar i varje kuvert. Förr fick man endast posta 20 gram till priset av ett frimärke men de höjde portot och samtidigt brevvikten för ca fem-sex år sedan.
 

palmen

Moderator
Självklart har man en brevvåg hemma och taggar!

En tagg, inklusive den tillhörande nyckelringen, väger knappt 4 gram,
vid en tag visade vågen 3 gram,
vid två taggar visade vågen 7 gram,
vid tre taggar visade vågen 11 gram,
vid fyra taggar visade vågen 14 gram,
vid fem taggar visade vågen 18 gram.

Med tanke på att man numera kan posta ett enkelt inrikesbrev upp till 50 gram med endast ett frimärke, kan du lugnt stoppa ned ganska många taggar i varje kuvert. Förr fick man endast posta 20 gram till priset av ett frimärke men de höjde portot och samtidigt brevvikten för ca fem-sex år sedan.
Tack för studien i bc taggars vikt :)
 

palmen

Moderator
Då måste jag sätta stopp för utdelning av bc-taggar just nu.
Har ramlat in en hel del beställningar odag och måste se över hur många jag faktiskt har innan jag lovar bort fler.

Alla som har skickat PM till mig fram till nu kommer att få taggar under veckan (om posten sköter sitt).
Med största sannolikhet kommer det finnas några fler att tillgå när dessa har skickats ut, återkommer så fort alla kuvert är postade så jag vet exakt hur det ser ut.
 

palmen

Moderator
Kuverten är fixade nu och allt är ihopklistrat och klart, läggs på lådan imorgon bitti. Alla ni som skickat PM med adress har post att vänta.

Det finns fortfarande taggar till ytterligare 10 personer om fler vill ha. Väntar på adress från några som är inräknade i dessa 10 personer.
Som tidigare är det bara att skicka ett PM med adress så skickar jag ut detta.

Till er alla som har donerat till vägörande ändamål vill vi säga ett stort tack för generösa donationer.
 

palmen

Moderator
Måste även sätta stopp för utskick av nya taggar nu. Har 3 paket kvar men de håller jag på tills jag vet att alla fått det som skickats (saker har ju försvunnit/gått sönder förut med posten).

Alla som har skickat PM till mig innan detta meddelande ska ha taggar på väg.

Till alla som nu får taggar, ett tips är att inte sätta dom på det incheckade bagaget då de har en tendens till att bli avrivna av bagagelastare eller på annat sätt falla av.
Personligen tar jag alltid av taggar från väskan om jag måste checka in mitt handbagage, och har dessa enbart på handbagaget.
 
Toppen