Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

johisco

Medlem
2 vouchers och 95.000x2 poäng räcker. Kör utresa till Jakarta med massa First och sen från Jakarta via Singapore och Tokyo till Los Angeles.
Känns dock lite slöseri, borde gå hitta ANA till Europa.
Glömde nämna att vi är två så det blir väl som sagt dubbelt då, 190kX2...

Men håller med, den känns lite kaka på kaka ändå så det spelar inte så mycket roll att jag inte har 380K poäng.

Har letat men det verkar inte gå att hitta 2 platser med ANA. Hittar hur många flyg som helst i ANA First för två mellan Tokyo och USA men ej Europa...

Får skita i den då. Försöker få till en kreativ routing med en massa First i sommar men kommer ej på något bra. Hade helst kört USA nånstans men det finns ju ingen vettig First dit att boka nu. Hittar inte ens Business.

Tips på annat bra sommarresmål i Asien än Bali och Thailand (var där förra sommaren)? Om man inte vill köra storstad alltså...
 

palmen

Moderator
Glömde nämna att vi är två så det blir väl som sagt dubbelt då, 190kX2...

Men håller med, den känns lite kaka på kaka ändå så det spelar inte så mycket roll att jag inte har 380K poäng.

Har letat men det verkar inte gå att hitta 2 platser med ANA. Hittar hur många flyg som helst i ANA First för två mellan Tokyo och USA men ej Europa...

Får skita i den då. Försöker få till en kreativ routing med en massa First i sommar men kommer ej på något bra. Hade helst kört USA nånstans men det finns ju ingen vettig First dit att boka nu. Hittar inte ens Business.

Tips på annat bra sommarresmål i Asien än Bali och Thailand (var där förra sommaren)? Om man inte vill köra storstad alltså...
Starta gärna en separat tråd om det, blir väldigt off topic här annars.
Köp biljett till Asien och börja resa därifrån sen till USA, alternativt köp till USA och award till Asien.

Jag skulle inte gå allt för långt för att uppleva ANA First, tar hellre Lufthansa First från Tyskland och tycker Asiana är bättre och thai är ungefär likvärdigt (sämre i luften, bättre på marken).
 

jumbooze

Medlem
2 vouchers och 95.000x2 poäng räcker. Kör utresa till Jakarta med massa First och sen från Jakarta via Singapore och Tokyo till Los Angeles.
Känns dock lite slöseri, borde gå hitta ANA till Europa.
Hittar inte längre Singapore till Tokyo i F ( tittar i Augusti) har Ana slutat med dessa? Hittar endast SQ F på den rutten
 

palmen

Moderator
Hittar inte längre Singapore till Tokyo i F ( tittar i Augusti) har Ana slutat med dessa? Hittar endast SQ F på den rutten
Ja ANA slutar med 77W på den sträckan och då försvinner också First. Kommer inte ihåg när det sker men har för mig att det är nu vid sommartabellen om det inte redan trätt i kraft.
 

palmen

Moderator
Men om du reser fr Singapore, vill du då inte hellre åka SQ för att få ”hemma-bas perks”

Eller det är ej bokningsbart med EB poäng kanske?
Går bara att boka Singapore Airlines First på de plan som kör "regioanl first" dvs Jakarta, Manilla och Brunei har jag för mig.
På deras A380 och 77W kan man inte boka First med Eurobonus poäng.
 
Toppen