Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Det står inte att du betalar för 3 dagar?. Pickup-time är när du hämtar ut den, i alla fall var det så för mig på Klarabergsviadukten!

Jag bokade den till 17 men i avtalet är det ändrat till 1745 (Verklig tid var ca kl 19). Pga detta blev det en bokning på 2 dygn och 15 min vilket avrundas till 2 dygn. :(

Jag bokade den till 17 men i avtalet är det ändrat till 1745 (Verklig tid var ca kl 19). Pga detta blev det en bokning på 2 dygn och 15 min vilket avrundas till 2 dygn. :(
Det är 29min grace på Avis, dvs först vid 2 dygn 30 min debiteras 3 dagars hyra.

Jag har en gång haft problem med det omvända, att man checkat ut bilen tidigare till mig (för att allt ska vara klart när jag kommer), och jag drog över gränsen med några minuter och triggade en extra dags hyra. Det var inget jag märkte förrän fakturaspecifikationen kom och det tog lång tid att fixa tyvärr. Till slut kompenserade stationen mig, men orginalfakturan korrigerades inte.

Precis. Enligt Avis-personal jag pratat med så är det viktigare för dem med omsättning i kronor än vinst.
I slutändan måste ju vinst bara det mål man är ute efter i bolaget generellt. Allt annat vore ju bara dumt.

Men målet med kampanjen kan säkert vara omsättning. Med det ultimata målet att folk vänjer sig vid att det är avis som gäller och sedan även använder de på hyror där marginalerna är bättre.

I slutändan måste ju vinst bara det mål man är ute efter i bolaget generellt. Allt annat vore ju bara dumt.

Men målet med kampanjen kan säkert vara omsättning. Med det ultimata målet att folk vänjer sig vid att det är avis som gäller och sedan även använder de på hyror där marginalerna är bättre.

Stora bolag föredrar omsättning framför vinst.

Slutet gott, allting gott för min hyra i Tyskland, men det blev en lång historia:

Började med att man lämnade tillbaka bilen i någon gemensam depå för alla hyrbilar, de kunde inte göra något men de sa att AVIS kunde säkert fixa det så fick ett kvitto och gick glatt till AVIS-kontoret. Där satt samma herre som när jag hämtade bilen i fredags men denna gången var där helt tomt på folk så han var lite mindre stressad.

Jag försökte med att säga att priset blivit fel pga att det bara blev 2 dagars hyra trots att jag bokat tre men han svarade avfärdande att det kvittar vilken tid man bokat, det som spelar roll är när man faktiskt hämtade ut bilen. De kan inte bara godtyckligt ändra tid. Jag stod på mig och sa att det är ju konstigt att jag ska betala mer för 2 dagar än mitt ursprungliga pris för 3 dagar (Tänkte att detta skulle bli lättare än att förklara Eurobonus-kampanjen) men han sa bara "That's AVIS for you" men gick ändå med på att kolla lite. Han ändrade tillbaka pick-up tiden till 17 men utan att priset förändrades.

Jag nämnde i förbifarten att det gör skillnad för mina frequent flyer miles också och då sken han upp som en sol och sa att självklart ska vi fixa detta! Efter frenetiskt knappande ändrade han pick-up tiden till ytterligare en timme tidigare (Min återlämning var gjord vid 17) och vips så blev det 3 dagar! Jag fick ett nytt kvitto och han vinkade av mig med ett "Enjoy your miles!" :D

En grej att notera dock var att han sa att detta bara gick tack vare att jag hade AVIS Preferred. Normalt blick pick-up time den tid när man faktiskt plockar upp bilen, men eftersom de förbereder allt för AVIS Preferred-medlemmar så har de möjlighet att ändra pick-up-tiden, normalt är det fältet låst precis som återlämningen (Jag fick det klockslag när herren i garaget scannade min bil). Vet inte om detta är unikt för Tyskland men bra att veta om någon siktar på att göra samma sak.

Upptäckte precis det här. Skulle kostat 739kr. Blir ett samtal till avis imorgon. Tur att man sparar alla papper...

Attachments

• IMG_2424.PNG
    IMG_2424.PNG
    24,5 KB · Visningar: 244
Fan vi borde lägga en BC-träff en fredag vid klarabergsviadukten :)
Undra om man kan åka och prata med dom och lämna ut lite businessclass nyckelingar/bagagetaggar vid deras kontor. Har några över här hemma :)

Är ett tag till min nästa hyra men jag kommer oftast att hyra torsdag-söndag från Bromma.

Toppen