Slutet gott, allting gott för min hyra i Tyskland, men det blev en lång historia:
Började med att man lämnade tillbaka bilen i någon gemensam depå för alla hyrbilar, de kunde inte göra något men de sa att AVIS kunde säkert fixa det så fick ett kvitto och gick glatt till AVIS-kontoret. Där satt samma herre som när jag hämtade bilen i fredags men denna gången var där helt tomt på folk så han var lite mindre stressad.
Jag försökte med att säga att priset blivit fel pga att det bara blev 2 dagars hyra trots att jag bokat tre men han svarade avfärdande att det kvittar vilken tid man bokat, det som spelar roll är när man faktiskt hämtade ut bilen. De kan inte bara godtyckligt ändra tid. Jag stod på mig och sa att det är ju konstigt att jag ska betala mer för 2 dagar än mitt ursprungliga pris för 3 dagar (Tänkte att detta skulle bli lättare än att förklara Eurobonus-kampanjen) men han sa bara "That's AVIS for you" men gick ändå med på att kolla lite. Han ändrade tillbaka pick-up tiden till 17 men utan att priset förändrades.
Jag nämnde i förbifarten att det gör skillnad för mina frequent flyer miles också och då sken han upp som en sol och sa att självklart ska vi fixa detta! Efter frenetiskt knappande ändrade han pick-up tiden till ytterligare en timme tidigare (Min återlämning var gjord vid 17) och vips så blev det 3 dagar! Jag fick ett nytt kvitto och han vinkade av mig med ett "Enjoy your miles!"
En grej att notera dock var att han sa att detta bara gick tack vare att jag hade AVIS Preferred. Normalt blick pick-up time den tid när man faktiskt plockar upp bilen, men eftersom de förbereder allt för AVIS Preferred-medlemmar så har de möjlighet att ändra pick-up-tiden, normalt är det fältet låst precis som återlämningen (Jag fick det klockslag när herren i garaget scannade min bil). Vet inte om detta är unikt för Tyskland men bra att veta om någon siktar på att göra samma sak.