Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

pljung

Medlem
Behöver 7037 baspoäng senast 30/4 för att uppnå EBD. Har kollat lite på Plus inom Europa med 3 segment på både ut och hemresan som ger 7498 baspoäng (inkl 25% extra för EBG). Finns det något bra sätt att söka efter billigaste biljetten, eller är det bara söka dag för dag samt olika destinationer? Utreseflygplats är GOT.
 

Brandten

Medlem
Då måste du ha rest med SAS Go (4.500 poäng utan status bonus) på ena vägen och med SAS Go Flex (6.000 poäng utan status bonus) på andra vägen.

Poängtabeller | SAS
Bokade SAS Go dit (V) och SAS Go hem (W).
Körde Plusgrade till Plus på ditresan. Står inte vad jag fick för bokningsklass dit iom uppgradering. Är EBG.
d8097f3b5f345c5a6c80a71fa12ad3a6.jpg


Edit: Gjorde en testbokning och det verkar stämma med SAS Go + SAS Plus Saver + EBG = 13125
4bcaf90c310e6dbafae82206534875b4.jpg
 
Last edited:
Då måste du ha rest med SAS Go (4.500 poäng utan status bonus) på ena vägen och med SAS Go Flex (6.000 poäng utan status bonus) på andra vägen.

Poängtabeller | SAS

Bokade SAS Go dit (V) och SAS Go hem (W).
Körde Plusgrade till Plus på ditresan. Står inte vad jag fick för bokningsklass dit iom uppgradering. Är EBG.
d8097f3b5f345c5a6c80a71fa12ad3a6.jpg


Edit: Gjorde en testbokning och det verkar stämma med SAS Go + SAS Plus Saver + EBG = 13125
4bcaf90c310e6dbafae82206534875b4.jpg
Go Flex och Plus Saver ger lika mycket poäng, samma med Plus och Business Saver.
 

Travler

Medlem
Är det någon som har kört en MR till SFO med vändande kärra? Går det med enbart 2h & 45min. Tänkte i så fall köra SAS Go, och är EBG.
Vet att det går till HKG men inte lika säker på SFO...
 

palmen

Moderator
Är det någon som har kört en MR till SFO med vändande kärra? Går det med enbart 2h & 45min. Tänkte i så fall köra SAS Go, och är EBG.
Vet att det går till HKG men inte lika säker på SFO...
Det brukar gå fort med immigration när sas anländer då det inte är så många internationella ankomster just då. 3 timmar ska vara mer än tillräckligt förutsatt att det inte blir några problem. Även om immigration skulle ta 1h och säkerhetskontroll 1h är det gott om tid.
 
Toppen