Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Codesharefråga igen. Ska boka via united.com och har då valet att åka united från europa med garanterad 150 % intjäning, eller lufthansa som enligt lufthansas tabeller ska ge 200 %, men flighten säljs ju som "UAXXX" nånting, så jag antar att man inte kan vara säker.

Vad rekommenderar ni? Chansa på "operated by lufthansa" eller köra united? Finns det risk att få MINDRE än 150% om jag väljer lufthansa?

Codesharefråga igen. Ska boka via united.com och har då valet att åka united från europa med garanterad 150 % intjäning, eller lufthansa som enligt lufthansas tabeller ska ge 200 %, men flighten säljs ju som "UAXXX" nånting, så jag antar att man inte kan vara säker.

Vad rekommenderar ni? Chansa på "operated by lufthansa" eller köra united? Finns det risk att få MINDRE än 150% om jag väljer lufthansa?
Går den inte att boka direkt hos Lufthansa?

Jo, det är klart men resan innehåller delar mellan usa och sydamerika (dvs United), och då kostar det dubbelt så mkt via lufthansa.

Jag skulle aldrig chansa om jag ville få in poäng för en resa. Jag tror det blir svårt för oss att ge dig bättre råd än att varna dig för att det finns en risk för att du inte får några poäng alls om du bokar codeshare. Risken kanske är liten, men den är inte obefintlig.

Har jag förstått det rätt att F och A-klass med Swiss ger bara 200% (Samma som C-klass) till EB, men Lufthansa ger 300% för F och A-klass?

Tabellerna är glasklara, inga tveksamheter där inte...

Frågan uppstod genom en kombination av att:
a) Jag litar inte riktigt på SAS nya hemsida, dvs är allt uppdaterat korrekt?
b) Enligt min förra fråga på forumet så svarade 'Palmen' att Swiss och Lufthansa tillhör båda 'Lufthansagruppen' och jag tycker det är konstigt att dessa 'tvillingbolag' har olika intjäning.

Det enda stället att få bekräftat tabellernas riktighet är på detta forum.

Nästa fråga är hur intjäningen kommer att förändras när LH går över till sitt nya system, kommer LX också att göra det?

Toppen