Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

TG i F ger 200% till Eurobonus, Lufthansa F ger 300%, men du kanske har någon form av budget?

Edit: Lufthansa i F ger 300%

Ny med Eurobonus och lär mig för fullt samtidigt som jag behöver boka en resa asap, som jag vill passa på att maxa baspoängen.

Undrar därför om någon har en idé för mest baspoäng från Bangkok till Arlanda (one way)?

Tänker mig avresa från Bangkok mellan 29:e jan - 3 feb. Har hittills kikat på Thai (direktflyg) och Turkish (1 stop i Istanbul). Har inga problem med mellanlandning / omväg för att öka baspoäng, men kan inte vara borta en hel vecka (kanske om det finns bra wifi hela vägen) :)

Ny med Eurobonus och lär mig för fullt samtidigt som jag behöver boka en resa asap, som jag vill passa på att maxa baspoängen.

Undrar därför om någon har en idé för mest baspoäng från Bangkok till Arlanda (one way)?

Tänker mig avresa från Bangkok mellan 29:e jan - 3 feb. Har hittills kikat på Thai (direktflyg) och Turkish (1 stop i Istanbul). Har inga problem med mellanlandning / omväg för att öka baspoäng, men kan inte vara borta en hel vecka (kanske om det finns bra wifi hela vägen) :)
Jag skulle föreslå att du skapar en separat tråd för ditt önskemål och använder mallen som du hittar i denna tråd
Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det blir väldigt mycket lättare att hjälpa till med bra råd om den mallen är ifylld.

Fall man vill kan man flyga ARN-CPH-SFO T/R med Sas för ca 2900-3300kr mellan olika datum 8:e Mars till 13:e Mars och så får du 9500 poäng
Sas Go light
booking class T

Ajdå..... i min välvilja att hjälpa andra att uppnå EBG så ser jag nu att jag själv ligger i farozonen. Måste skrapa ihop 7992 innan sista januari.
När jag dessutom kollar månadens schema så har jag följande dagar att resa på.

5/1
8/1
19/1
20/1
21/1
22/1
24/1
31/1

Behöver både CPH och OSL men dessa ger ju endast 312 EB i SAS Go och Plus är hutlöst dyrt om man som jag, måste resa ut på morgonen.
Kollade HKG också men eftersom jag bara har 19-21/1 på mig att flyga med vändande flyg så var priserna ca 15000kr t/r i Go.

Kanske flyga någon *A partner och kreditera till EB. Vet inte hur det fungerar dock med att det kan ta sin tid innan poängen trillar in på kontot om jag inte flyger SAS metall.

Tips?
Blev ARN-HKG t/r nästa helg! Besöker en kompis från flygskolan som nu bor och flyger stora saker där.

Verkar som HKG är en popular destination för MR. Finns det tråd där man kan möta andra MRe som kanske vill joina? Själv åker HKG fredagen den 2:a Feb och är intresserad om det finns nån till som åker samma flyg.

Toppen