Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

bhen

Medlem
Har problem med att buda båda, när jag budat för business står det bara ”offer received” när jag loggar in igen?

Ser inte var jag kan buda på plus.
Kan det vara för att jag budade plus först och sen cancellerade den när jag läste att man måste börja med business?
Är ord-cph på torsdag så behöver snabbt svar :)
 
Ja S-klasss ska du kunna uppgradera på hemsidan med Star Alliance upgrade om det finns platser i I-klass lediga (Business award)

Upgrade with Star Alliance | SAS

På denna sida kan du se hur många, om någea alls, platser som det finns tillgängliga på varje avgång.

SAS business award availability - Travelhacks

Uppgraderingen måste göras senast 24h innan avresan men vänta inte om det finns plats. 35k poäng Plus (Y/S/B/P)->Business.

Låter ju väldigt bra, en del bud på den nivån verkar ju inte gå igenom,vet du om man fortfarande har poängintjäning som vi en budad uppgradering?
 

Canadien

Medlem
Har problem med att buda båda, när jag budat för business står det bara ”offer received” när jag loggar in igen?

Ser inte var jag kan buda på plus.
Kan det vara för att jag budade plus först och sen cancellerade den när jag läste att man måste börja med business?
Är ord-cph på torsdag så behöver snabbt svar :)

Ta bort alla bud och börja om med Business, när du bjudit klart på Business så ska det finnas en länk för att bjuda på Plus. Jag vill minnas att den bara ssyns på konfirmationssidan för Business, och alltså syns den inte ifall du loggar in igen.
 

Brandten

Medlem
Har en resa i SAS Go bokat till Hong Kong snart (utresa 19/1 med hemresa 21/1)och mina alternativ är (allt är minimumbud) :

ARN-HKG
Go-Plus 15000 poäng eller 3200kr.
Go-Business 38000 poäng eller 9900kr.

HKG-ARN
Go-Plus 15600 poäng eller 1900kr.
Go-Business 37000 poäng eller 4500kr.

Väldigt skillnad i pengar men inte så mycket i poäng, vad beror det på?

Om jag lägger bud som inte går igenom, syns det och försämrar evt chanser att uppgradera vid incheck och/eller vid Gate?

Finns det någon anledning (billigare?) om jag kör Plusgrade till Plus och sedan uppgraderar till Business om jag känner för det vid incheck/gate?

Edit: La till information som fattades.
 
Last edited:
Toppen