Senaste nytt

Tid mellan flyg (Frankfurt)

D

Deleted member 23500

Guest
Jag söker en resa mellan Stockholm och Split. Förslagen jag får från flygresor/momondo är med mellanlandning i Frankfurt på ynka 50 minuter, är det ens görbart?

Ska funka utan problem! Åkt ofta med connection via FRA också med något kortare marginal. LH brukar vara duktiga att hämta upp pax från försenade inkommande också. Dock tappat bagage en gång vid e sådan situation men då var det ARN-FRA- EDI (och självklart en golfbag inblandad.......)

Jag skulle inte säga utan problem men det funkar normalt. Det är viktigt att kontrollera varifrån nästa flyg går och vart du är. Det är lååångt mellan tex A34 eller A62 och B10.

Räknar ni in att man ska hinna hämta ut bagage eller är era kommentarer baserade på enbart handbagage?

Är den kombinationen bokningsbar på samma biljett så är det inga problem att hinna med (förutsatt att det inte blir några förseningar då).
Flygbolagen vet ju inte om det är haltande Agda eller världsmästaren i sprint de säljer till så de har gott om marginal så att även tant Agda hinner med. Faktiskt lite för mycket marginal för min smak, jag hade gärna sett tightare minimum connecting time som det kallas.

LLA-ARN-FRA flygs av SAS.

Attachments

• 8244E881-50F8-4367-B8C3-59E6AE4D1975.png
    8244E881-50F8-4367-B8C3-59E6AE4D1975.png
    185,3 KB · Visningar: 320
Flyger man SAS morgonflyg ner till Frankfurt hamnar man oftast(testat cirka 20 gånger) på fjärrparkering utanför Terminal 2 med påföljande bussresa. Har du tur så släpps du av på B där jag misstänker att flyget till Split sen avgår från. Har du otur måste du ner i tunneln mellan A och B. Likaså är det lååång taxi från landning till att man är framme vid parkeringen så bli inte för glad när flygvärdinnan gapar om att ni landat före tidtabell.

LLA-ARN-FRA flygs av SAS.
Det där ser ut att vara på samma biljett så det ska inte vara några problem.
Problemet är om man köper lösa biljetter, t ex LLA-ARN-FRA på en biljett och FRA-SPU på en annan, och ARN-FRA blir försenat så man missar flyget i Frankfurt. Då får man vackert köpa en ny biljett själv. Köper man allt på samma biljett (och med seriösa flygbolag) så tar de ju hand om ombokningar/hotell osv vid behov.

Toppen