Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ajdå..... i min välvilja att hjälpa andra att uppnå EBG så ser jag nu att jag själv ligger i farozonen. Måste skrapa ihop 7992 innan sista januari.
När jag dessutom kollar månadens schema så har jag följande dagar att resa på.

5/1
8/1
19/1
20/1
21/1
22/1
24/1
31/1

Behöver både CPH och OSL men dessa ger ju endast 312 EB i SAS Go och Plus är hutlöst dyrt om man som jag, måste resa ut på morgonen.
Kollade HKG också men eftersom jag bara har 19-21/1 på mig att flyga med vändande flyg så var priserna ca 15000kr t/r i Go.

Kanske flyga någon *A partner och kreditera till EB. Vet inte hur det fungerar dock med att det kan ta sin tid innan poängen trillar in på kontot om jag inte flyger SAS metall.

Tips?
En t/r resa med LH via MUC/FRA till utomtysk stad ger 8000 poäng för ca 6000 kronor i D-klass. Poäng kommer oftast fortare än från SAS flyg.

Jag saknade också lite poäng för återkvalificering så körde Arlanda -Hamburg via Oslo och Köpenhamn under en dag med start på morgonen. Hann faktiskt in till Hamburgs centrum med S-bahn någon timme också!

Det var en bra tur i plus som gav över 5600 poäng. Du kan komplettera detta med en t&r i plus till Skellefteå med vändande flyg. Billigaste plus biljetterna inrikes tror jag och smidigt. :)

Jag saknade också lite poäng för återkvalificering så körde Arlanda -Hamburg via Oslo och Köpenhamn under en dag med start på morgonen. Hann faktiskt in till Hamburgs centrum med S-bahn någon timme också!

Det var en bra tur i plus som gav över 5600 poäng. Du kan komplettera detta med en t&r i plus till Skellefteå med vändande flyg. Billigaste plus biljetterna inrikes tror jag och smidigt. :)
Det är väl inklusive 25% guldbonus eller?

Ajdå..... i min välvilja att hjälpa andra att uppnå EBG så ser jag nu att jag själv ligger i farozonen. Måste skrapa ihop 7992 innan sista januari.
När jag dessutom kollar månadens schema så har jag följande dagar att resa på.

5/1
8/1
19/1
20/1
21/1
22/1
24/1
31/1

Behöver både CPH och OSL men dessa ger ju endast 312 EB i SAS Go och Plus är hutlöst dyrt om man som jag, måste resa ut på morgonen.
Kollade HKG också men eftersom jag bara har 19-21/1 på mig att flyga med vändande flyg så var priserna ca 15000kr t/r i Go.

Kanske flyga någon *A partner och kreditera till EB. Vet inte hur det fungerar dock med att det kan ta sin tid innan poängen trillar in på kontot om jag inte flyger SAS metall.

Tips?

Poängen räknas alltid som intjänade det datum som själva flighten gjordes. Så länge flighten är inom kvalificeringsperioden så räknas poängen dit (även om själva krediteringen sker efter att perioden gått ut).

En tur med Lufthansa i D-klass till Spanien och Z-klass hem kostar runt 5000 kr och ger 6500 poäng. Köp resterande baspoäng med extrapoäng.

Ja med bonusen. Resan kostade 2288 sek och gav 5624 poäng= 0,407kr/poäng. En utmärkt lösning för mig som även resulterade i en trevlig dag :)

Toppen