Diamond-in-the-ruff
Medlem
Den förmånen är tyvärr borttagen.En fråga, har de tagit bort de 1000.- man tidigare fick vid bokning hos amex onlineresebyrå, vid bokning över 5000.- kan inte hitta denna, och inte använt den i år...
Den förmånen är tyvärr borttagen.En fråga, har de tagit bort de 1000.- man tidigare fick vid bokning hos amex onlineresebyrå, vid bokning över 5000.- kan inte hitta denna, och inte använt den i år...
Du får hålla tillgodo med Pontus lounge. Förutsatt du bor i Mälardalen...Ok, sidan med att se vilka restauranger met perks man kunde boka verkar inte heller finnas kvar, samarbetet med Burberry och Matchesfashion likaså...
Den förmånen är tyvärr borttagen.
Om man inte är nöjd och säger upp kortet inom 3 månader så behöver man alltså inte betala något?Fast det är gratis att prova i 3 månader så då har man god tid att fundera och läsa igenom förmånerna.
Se till att bli värvad så får du och värvaren en hög poäng också.
Den gällde dock inte på deras samarbetshotell (Collection samt Fine Hotels & Resorts) och här vill jag slå ett slag för ”förmånen” att boka dessa via Amex resebyrå. Har provat både i NY och Frankfurt på femstjärniga hotell senaste året. I båda fallen har jag bokat billigaste möjliga rum men fått fin uppgradering och f&b voucher på 75 USD respektive 80 EUR (samt att frukost ingick i Frankfurt) priserna matchade ungefär Hotels och liknande sajter. Tidig incheckning och sen utcheckning är inte fel det heller.
Nu vet jag att de flesta här går efter status hos specifika kedjor etc. där det eventuellt finns synergier mellan tjänsteresor och privat. Men om man som jag a) inte reser överdrivet mycket i tjänsten och b) gillar lyxhotell utanför de ”vanliga” kedjorna så är detta en super-förmån. Sju vistelser på ettt år så är årsavgiften ”inhämtad” bara i vouchers.
Ja, precis!Om man inte är nöjd och säger upp kortet inom 3 månader så behöver man alltså inte betala något?
Ja, precis!
Inte hittils, har dock bara matchat SPG. Har Hilton på stays.Försvinner status hos hotellen direkt när man säger upp kortet?