Senaste nytt

Singapore Airlines 777-200 i business. Bu eller bä?

Men frågan gäller ju via IST, och inte Singapore från CPH.

Sen vet jag inte om anslutningsflyg till IST är bästa lösningen...? Vem flyger varje sträcka, och kan det vara codeshare på IST-SIN?

Fick svar från deras FB-support. Damen hävdar att det är 777-200ER och att det är "fully flat".
Anslutning från CPH är med Turkish. Åker på award-biljett om Tallinn lyckas hitta platser.
Tack för svaren!

Edit: provbokat, det verkar vara 1-2-1. Bingo!

Last edited:
Fick svar från deras FB-support. Damen hävdar att det är 777-200ER och att det är "fully flat".
Anslutning från CPH är med Turkish. Åker på award-biljett om Tallinn lyckas hitta platser.
Tack för svaren!

Edit: provbokat, det verkar vara 1-2-1. Bingo!

Biljetter bokade, fanns gott om platser och seating var mycket riktigt 1-2-1. Valde 15C och D. Bra val frågas @Senator ?

Jag bokade en awardresa häromdagen, som bland annat innefattar SIN-IST med SQ. Jag har också fått besked om att det är 777-200ER med 1-2-1-konfiguration, fully flat.
@Anders Östling: 15 C och D? Är inte 1-2-1 uppsatt som A-D-F-K på SQ 777-2002ER?

Det lar vara 777-200ER med long haul-konfig (1-2-1) fran Istanbul. Det ar en gammal produkt (introducerades i mitten pa 00-talet) med gammal teknologi, t.ex. maste du falla ryggstodet framat for sanglage, och satet ar i praktiken sk "reverse herringbone" fast med icke-snedstallda saten vilket innebar att du maste sitta snett om du vill vila fotterna i fotkapan. Galler dock ej for bulkhead-satena sa dessa ar att foredra. Dock ar det det kanske bredaste J-satet pa marknaden, och servicen i SQ J ar overlag mycket bra om du ar van vid t.ex. SAS.

De regionalkonfigurade planen gar bara pa rutter under ca 7h. De ar okej for kortare hopp i Asien men riktigt daliga pa langre 'regionala' rutter, e.g. red-eyes till Australien, Indien och Japan/Korea.

Hm... flyger Singapore - Peking om knappt en vecka. Tyvärr verkar det vara 777-300. :( Hur besviken ska man vara?

Varför skulle du vara besviken? Du reser en regional rutt med ett flygplan med en regional produkt som inte är jämförbar med trådskaparens fråga eller @Agö äventyr att ta sig från Arlanda till Köpenhamn via Singapore

Alla mina resor ombord Singapore regionalt har varit grymma på alla flygplan, också de med regional hårdvara.

Besviken är lätt att bli om man förväntar sig något som troligtvis inte existerar eller erbjuds

Varför skulle du vara besviken? Du reser en regional rutt med ett flygplan med en regional produkt som inte är jämförbar med trådskaparens fråga eller @Agö äventyr att ta sig från Arlanda till Köpenhamn via Singapore

Alla mina resor ombord Singapore regionalt har varit grymma på alla flygplan, också de med regional hårdvara.

Besviken är lätt att bli om man förväntar sig något som troligtvis inte existerar eller erbjuds

Det låter bra. Den potentiella besvikelsen ska ställas mot att samma rutt emellanåt (flera ggr per månad) flygs med 777-300ER. Blir nog förhoppningsvis bra ändå. Första Singapore Airlines för min del...

• Gilla
Reactions: Alf
Toppen