Senaste nytt

SAS Plus till Los Angeles, servering?

FF#1

Medlem
Någon som har koll vad för måltider SAS brukar servera ombord i Plus på väg till LAX.
Flyget går ju 09:50 så det borde ju betyda lunch, men vad mer?

Någon som har koll vad för måltider SAS brukar servera ombord i Plus på väg till LAX.
Flyget går ju 09:50 så det borde ju betyda lunch, men vad mer?
När jag flög Stockholm->Los Angeles i SAS Plus i fjol, fick jag sån här måltider.

First serving:
SAS Plus ARN-LAX, 01.jpg

Second serving:
SAS Plus ARN-LAX, 02.jpg

Anser mig ha hyfsat normal storlek på magsäcken, och jag är väldigt hungrig när det är dags för landning på ARN-LAX.

Det är ju samma mat som på linjerna till östkusten, men ett antal timmars extra flygtid.

Man förväntas själv ropa in lite snacks mellan måltiderna för att landa belåten.

Det är ju samma mat som på linjerna till östkusten, men ett antal timmars extra flygtid.

Man förväntas själv ropa in lite snacks mellan måltiderna för att landa belåten.

Absolut, men jag äter exempelvis inget av det som serveras som snacks hos SAS för att stilla hunger. I GO ingår dock inget snacks emellan måltiderna, så där så får ju folket leva med den lilla mängd som serveras om de inte vill betala mer förstås. Kanske skulle en senare matservering av första varma målet göra det hela lite bättre?

Beroende på vad för snacks som "ingår" i Plusbiljetten.. detta är ju dagsbasis hos SAS, Gott o Blandat endast, chips endast, nejmen oj nu var det ENDAST mandlar etc etc.

Påminner mig om att fråga om vad som gäller angående dryckesserveringen ombord i PLUS? Är det meningen att man ska säga till när måltiden serveras eller är det när de kommer runt med vagnen en stund innan man ska beställa? Dvs, är det bara fördrink första gången eller är det "all" dricka?

Toppen