Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

Jag har lyckats bli uppgraderad på en av tre och det var CPH-IAD, economy>economy extra. De andra flighterna ORD-CPH och PEK-CPH hade jag köpt option på både economy extra och business men fick varken eller. Economy extra var i båda fallen fullt men väldigt gott om platser i Business. Min erfarenhet med OT på SAS långdistans är med andra ord inte jättebra....
 

ucce

Medlem
Ni som flugit med Spanair, hur har servicen varit i C (mat,dryck,osv)?

Har flugit arn-bcn-lpa t/r i C (optiontown). Kan sammanfattas undermålig och jämförbara med typ BA eller LH i Y. Maten är sådär, stolarna samma som Y (vilket innebär dåligt på Spanair) och de serverar Freixnet som "champagne". Dessutom massa strul med loungeaccessen - de blandar ihop optiontown som hamnar i bokningsklass J med något som de kallar for comfort option (vilket innebär att man hamnar längst fram men inte får några andra C-förmåner).

Däremot kan man ju skaffa sig mycket poäng billigt, tjänade 12 000 miles för 3500kr...
 

tourist

Medlem
Jag har lyckats bli uppgraderad på en av tre och det var CPH-IAD, economy>economy extra. De andra flighterna ORD-CPH och PEK-CPH hade jag köpt option på både economy extra och business men fick varken eller. Economy extra var i båda fallen fullt men väldigt gott om platser i Business. Min erfarenhet med OT på SAS långdistans är med andra ord inte jättebra....

Precis hur detta går till är väl en affärshemlighet, men den gällande teorin är att det inte är beläggningen i Eco Extra/Business som är den avgörande faktorn, utan beläggningen i Economy. SAS kan genom OT få en extra inkomst för de uppgraderingar som man i annat fall hade behövt göra som op-ups gratis.

Mitt track-record är 2 av 2, i mellandagarna respektive mitt i sommaren, perioder då SAS överbokar Economy kraftigt.
 

npahedman

Medlem
Lyckades från NCE till HEL. Hade 96 kg med bagage. Huvudsakligen viner som inhandlats i Frankrike och såsom EBG fick jag i C ha 3x32kg, vilket var precis vad jag behövde. I övrigt inget speciellt. Det var lite krånkligt, men jag bad min resebyrå fixa det o det lyckades.
 

Kricka

Medlem
Har just fått besked från Optiontown att min uppgradering ARN - BUD med Malev gått igenom.
(Pris EUR 50). Avresa om 5 dagar, vilket är mycket bra framförhållning. Hoppas på det bästa
även för min retur...
 
Toppen