Fast så länge det inte går så långt som till betalningsanmärkning eller värre visar inte en UC om du är skötsam eller en slarvig strulpelle.Till syvene och sist handlar det väl om sena betalningar?
10 UC utan issues ät väl no probs men 1 UC med issues är jobbigt.
Man kan ju bara hoppas det finns logik i deras resonering.
Din ökade riskfaktor skulle lika gärna kunna bero på att du inte uppvisat att du har krediter du sköter.
Jag ska inte säga att jag VET hur det fungerar i Sverige, men i USA ökar din kreditvärdighet ju mer kredit du visar att du kan hantera, så det är inte helt otroligt att banker i Sverige väger in detta.
Din ökade riskfaktor skulle lika gärna kunna bero på att du inte uppvisat att du har krediter du sköter.
Jag ska inte säga att jag VET hur det fungerar i Sverige, men i USA ökar din kreditvärdighet ju mer kredit du visar att du kan hantera, så det är inte helt otroligt att banker i Sverige väger in detta.
Fast hur mycket kredit har du genom dessa kreditkort som syns på en UC? Betänk att många svenskar idag har ganska rejäla bolån vilket gör att även om du har kreditkort så har du relativt liten belastning i en UC jämfört med medelsvensson...Ja, jag har hört talas om begreppet ”earn credit” som jag antar att det är du beskriver. I mitt fall kan jag bara konstatera att jag för ett par år sedan inte hade ett enda kreditkort. Idag har jag flera som jag kan visa att jag sköter. Så om det fungerade i Sverige som det gör i USA borde jag väl snarare ha högre kreditvärdighet och mindre riskfaktor idag? Eller tänker jag fel?
Fast hur mycket kredit har du genom dessa kreditkort som syns på en UC? Betänk att många svenskar idag har ganska rejäla bolån vilket gör att även om du har kreditkort så har du relativt liten belastning i en UC jämfört med medelsvensson...
Många upplysningar och liten kredit skulle jag spontant säga är värsta kombinationen