Verkar inte gälla om man blir inbjuden av annan medlem, då är det de vanliga villkoren med halv årsavgift första året.
Ja, men inte gratis årsavgift plus 15000 poäng tyvärr.Du får väll 12k poäng istället?
Fick samma mail idag. Har idag betalkort Sas Amex Premium som jag förra månaden betalade årsavgiften 1000:- för. Om jag nu väljer detta nya kreditkortet får jag tillbaka den tusingen då tro?
Nej, det är samma avgifter oavsett om du har betal eller kreditkoret.
De brukar de göra om du säger upp kortet, så säkerligen krediterar de om du byter kort ocksåFast om jag säger upp betalkortet som jag nyss betalt årsavgiften på krediterar de det då tro?
Bra poäng där! Inte allt för bra med många UC-ansökningar. Många glömmer nog tyvärr detta faktiskt, eller kanske snarare tänker man inte på det.Det blir då ett kreditkort istället för ett betalkort, och du får alltså en kredit i din UC-info...
En omfrågeuppgift gällande kredit måste gallras efter 12 månader, således har jag svårt att se problemet för de flesta, möjligen bör de som ska ränteshoppa efter billigare bolån/blancolån göra det innan de byter kort, om inte annat så för att man lättare kan argumentera för att man kommer bli helkund på nya banken när de inte kan se vilket betalkort man egentligen använder.Bra poäng där! Inte allt för bra med många UC-ansökningar. Många glömmer nog tyvärr detta faktiskt, eller kanske snarare tänker man inte på det.
Det är väl lite delade meningar om hur negativt det egentligen är, men tanken är att en kreditgivare riskerar att dra öronen åt sig om denne ser att den potentielle gäldenären har ansökt om, och kanske har, många andra krediter.Hur kan en kreditupplysning belasta en negativt menar ni?