Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Ursäkta en bump, men vad grundar du det på? Hos exempelvis Club Carlson och SPG står det att det endast gäller i 12 månader på Amex sida, men den texten finns ej med på Hilton. Jag skrev dessutom till Amex och frågade och svaret var att guldnivån på just Hilton ska gälla så länge man har kortet. Jag vet att man inte ska lita på kundtjänster generellt, så om någon vet säkert vad som gäller Hilton guld i kombination med Amex Platinum får ni gärna skriva här. Skaffade mitt kort i maj, så har ingen erfarenhet än.

I April när jag skrev det så stod det så på Platinumsidan. Jag frågade och påpekade det också, nu har dom ändrat det.
 

Homer

Medlem
För några dagar sedan fick jag e-posten att giltigheten för min status förlängts till 2019,
men giltigheten på kortet är fortfarande oförändrad? ( Account Overview -> My Hilton Honors Card ) ?

Har ni som fått e-post om godkänd statusmatchning och statusförlängning kollat att giltighetstiden på kontot uppdaterats?

Kontot visar guld men på kortet står det fortfarande Exp. 07/17 enligt Hilton Help på twitter
så gäller dock guldstatusen till 03/19 :rolleyes:


Haha nu ramlade det ner ett kort i brevlådan, på detta står det 03/19 kortet på kontot visar fortfarande 07/17
 

Homer

Medlem
Gäller inte statusen alltid till den sista mars varje år? Eller ser det ut så när man har statusmatchat?


Du får 3 månader först, om du klarar deras "challenge" förlängs det som vanligt medlemsskap.
men på mitt konto uppdateras inte kortet man ser under Account Overview -> My Hilton Honors Card
 

Jönsson

Medlem
Du får 3 månader först, om du klarar deras "challenge" förlängs det som vanligt medlemsskap.
men på mitt konto uppdateras inte kortet man ser under Account Overview -> My Hilton Honors Card
I see. Har du jämfört appen med webbsidan? Ibland uppdaterar statusen olika snabbt på de båda.
 

Jönsson

Medlem
Vart ser du det?
Finns inget datum alls under Hilton Honors Card.
Du det verkar jag har drömt för det hittar inte jag heller. Ber om ursäkt. Måste ha blandat ihop det med något annat.

Det är nog så att statusen kan uppdateras olika snabbt när du klättrar en nivå.
 

Homer

Medlem
Du det verkar jag har drömt för det hittar inte jag heller. Ber om ursäkt. Måste ha blandat ihop det med något annat.

Det är nog så att statusen kan uppdateras olika snabbt när du klättrar en nivå.


Det är ju minst sagt lite märkligt att få ett nytt fysiskt kort i handen utan att kontot ändras.
 
Toppen