Senaste nytt

Eurobonus/Lufthansa award till Argentina och eller Brasilien

richard87

Medlem
Nu är äntligen de 190K poängen uppnådda och en 241 ligger och väntar. Drömmen är som för de flesta andra att få pröva på LH First.

Jag har länge haft Argentina som ett drömresmål och tänkte därför försöka få till en resa dit. Både på grund av lång flygtid och enligt min uppfattning inte lika hård konkurrens som destinationer i USA.

Planen var att kunna boka in två biljetter i business redan nu för avresa vår eller höst 2018, för att sedan nära avresedatum kunna boka om av- och/eller utresa till first.

Har inget emot att se Sydamerika landledes, därav kan jag tänka mig utresa till både Argentina samt delar av södra Brasilien (Rio eller Sao Paolo) för att sedan ta buss.

Vet för lite om Lufthansas schema för businessbiljetter, tillgänglighet och datum för släpp och känner att jag behöver hjälp.

1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Buenos Aires, Rio de Janeiro eller Sao Paolo. Hemresa från valfri av dessa.
  3. När vill/behöver du resa ut? Vår eller höst 2018
  4. När vill/behöver du komma hem? N/A
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dagar för att kunna resta first ut och hem
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First, men vill boka business nu för att ha resan säkrad.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 190K eurobonus + 241
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att fluga lufthansa
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig en layover på kul flygplats i sydamerika om ej direkt till destination finns.
Tack så hemskt mycket! Förstår om det inte finns att boka just nu, men alla tips om strategi osv uppskattas.

Lufthansa har precis i dagarna övergått till att flyga med Boeing 747-400 på Rio de Janeiro (från 747-8i). Den kärran har ingen First-kabin. Det finns såvitt jag vet inget slutdatum kommunicerat till marknaden. På Buenos Aires och Sao Paolo går alltjämt 747-8i med First, inga ändringar kommunicerade vad jag vet.

Mycket bra info, tack!

Perfekt tur vore faktiskt FRA->GRU och EZE->FRA/MUC så att Rio går bort gör inte så mycket : )

En tanke bara...
Du borde nog ta bort "helst med" före Star Alliance, eftersom du inte kan nyttja dina poäng inom någon annan allians eller enskilt bolag.
Risken är annars att någon letar upp något du ändå inte kan boka sen.

Sen kan det bli tight att hinna boka om hemresan till LH F, om du vill vara borta 14 dagar, eftersom dom i princip alltid släpper F-awards tidigast 14 dagar innan resa. Hemresan måste vara bokad före utresan, om du inte bokar som två separata enkelresor.

Lufthansa har precis i dagarna övergått till att flyga med Boeing 747-400 på Rio de Janeiro (från 747-8i). Den kärran har ingen First-kabin. Det finns såvitt jag vet inget slutdatum kommunicerat till marknaden. På Buenos Aires och Sao Paolo går alltjämt 747-8i med First, inga ändringar kommunicerade vad jag vet.

De har tydligen inte slutat helt, dock är det mestadels 400. Vissa dagar är det dock 8i.

De har tydligen inte slutat helt, dock är det mestadels 400. Vissa dagar är det dock 8i.
Här har vi hela schemat. Uppenbarligen går man tillbaka till 8i 25 mars nästa år.

upload_2017-10-31_20-41-35.png

När släpper egentligen LH businessbiljetter till Sydamerika över huvud taget? Har suttit flera timmar och letat ett endaste datum med en direktflight från Frankfurt men inte hittat en endaste.

Jag håller på med planering av en liknade resa och har säkrat upp med Businessclass-biljetter på hemresan med Swiss GRU-ZRH på deras nya B777. Målet är sedan att få till LH first på utresan.

När släpper egentligen LH businessbiljetter till Sydamerika över huvud taget? Har suttit flera timmar och letat ett endaste datum med en direktflight från Frankfurt men inte hittat en endaste.
Oftast ca 3 månader i förväg I'm de släpper några. Under populära tider på året kommer det ibland inget alls.

Toppen